دانا در چهار ماه اول سال 378 میلیارد تومان سود ناخالص ساخت

دانا در چهار ماه اول سال 378 میلیارد تومان سود ناخالص ساخت
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد، بیمه دانا (دانا) در تیر ماه مبلغ 476 میلیارد تومان حق بیمه صادر کرده و میبغ 309 میلیارد تومان خسارت پرداختی داشته است. بنابراین سود ناخالص بیمه داناه در تیر ماه مبلغ 167 میلیارد تومان است. حق بیمه صادره تجمیعی بیمه دانا در چهار ماه اول […]

به گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد، بیمه دانا (دانا) در تیر ماه مبلغ 476 میلیارد تومان حق بیمه صادر کرده و میبغ 309 میلیارد تومان خسارت پرداختی داشته است. بنابراین سود ناخالص بیمه داناه در تیر ماه مبلغ 167 میلیارد تومان است.

حق بیمه صادره تجمیعی بیمه دانا در چهار ماه اول سال 98 مبلغ یک هزار و 256 میلیارد تومان است و خسارت پرداختی تجمیعی بیمه دانا در این دوره 878 میلیارد تومان است. بنابراین سود ناخالص چهار ماه اول 98 بیمه دانا مبلغ 378 میلیارد تومان است. بنابراین به طور میانگین در هر ماه از سال 98 مبلغ 314 میلیارد تومان حق بیمه صادر شده و مبلغ 220 میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده است.

دانا در تیر ماه 476 میلیارد تومان حق بیمه صادر کرد

حق بیمه صادره بیمه دانا از فروردین 98 تا خرداد 98 با روند صعودی همراه بوده و از 164 میلیارد تومان در فروردین ماه به 476 میلیارد تومان در تیر ماه رسیده است. همچنین خسارت پرداختی بیمه دانا نیز با رشد همراه بوده و از 143 میلیارد تومان در فروردین ماه به 309 میلیارد تومان در خرداد ماه رسیده است.

سهم حق بیمه صادره برای درمان در بیمه دانا افزایش یافت

تنوع حق بیمه‌های صادر شده در شرکت‌های بیمه‌ای، حاشیه سود شرکت‌ها را تشکیل می‌دهد. بیمه شخص ثالت یکی از بیمه‌هایی است که حاشیه سود بسیار پایینی داشته و سود کمی را عاید شرکت‌های بیمه‌ای می‌کند. در فروردین 98، 54% از حق بیمه‌های صادر شده مربوط به بیمه شخص ثالث است و 8% از بیمه‌های صادر شده مربوط به بیمه درمانی است. بنابراین این امر موجب کاهش حاشیه سود شرکت می‌شود. به طور مثال بررسی صورت مالی 9 ماهه منتهی به آذر 97 نشان می‌دهد تنها 0.6% از درآمدهای شرکت را سود خالص تشکیل می‌دهد. این موضوع نشان دهنده حاشیه سود پایین حق بیمه‌های صادره بیمه دانا است.

اما در بررسی حق بیمه‌های صادره در ادامه ماه‌های اردیبهشت، خرداد و تیر نشان می‌دهد، سهم حق بیمه درمانی در حق بیمه‌های صادر شده شرکت افزایش یافته و از 8% در فروردین 98 به 41% در تیر 98 رسیده است.

نکته مهم گزارشات ماهانه بیمه دانا

نسبت خسارت پرداختی به حق بیمه: نسبت خسارت پرداختی به حق بیمه صادره از ابتدای 98 تا تیر ماه روند کاهشی داشته و از 88% از فروردین 98 به 65% در تیر ماه 98 رسیده است. درواقع کاهش این نسبت نشان می‌دهد، حاشیه سود شرکت در حال افزایش است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها