دامپ بیت کوین به کمتر از ۶۰۰۰ دلار؛ نظر تحلیلگران درباره آینده چیست؟

دامپ بیت کوین به کمتر از ۶۰۰۰ دلار؛ نظر تحلیلگران درباره آینده چیست؟

به گزارش سیگنال به نقل از میهن بلاکچین،

برای اولین بار طی کمتر از یک هفته، قیمت بیت کوین (Bitcoin) به کمتر از ۶۰۰۰ دلار رسید و کاهش قیمت روز جمعه را به ۱۰ درصد افزایش داد. قیمت بیت کوین دیشب از ۵۸۹۵ دلار عبور کرد و در زمان نگارش این مقاله، به ۶۳۰۰ دلار رسیده است.

اگرچه این نوسان قیمت تازه شروع شده است، اما بسیاری از تحلیل‌گران معتقدند زمان آن رسیده است تا به این نمودارها توجه بیشتری شود.

سطح کلیدی ۵۸۰۰ دلار قیمت بیت کوین

سطح کلیدی نوسان قیمت بیت کوین، ۵۸۰۰ دلار است که تقریبا برابر با میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای است.

این میانگین متحرک از اهمیت ویژه‌ای برای معامله‌کنندگان برخوردار است؛ زیرا دقیقا برابر با کف قیمت در ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ است.

کریس برنیسک (Chris Burniske) در این خصوص نوشته است:

شخصی اخیرا به من یادآوری کرد که طی مصاحبه‌ای با CNBC در سال ۲۰۱۸، بیان کرده بودم که اگر از میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای عبور کنیم، قیمت بیت کوین ثابت می‌ماند. سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ از میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای عبور نکردیم و در نتیجه جهش قیمت خوبی را برای بیت کوین شاهد بودیم.
اما در حال حاضر که از این سطح عبور کردیم و هفته گذشته به قیمت کمتر از ۵۵۰۰ دلار رسیدیم، سطح حمایتی قبلی به سطح مقاومتی تبدیل شده است.
بیت کوین هفته گذشته را پایین‌تر از این سطح کلیدی به پایان رساند و این موضوع می‌تواند بیانگر آن باشد که کاهش قیمت بیشتری برای بیت کوین در راه است.

باقی ماندن عوامل نزولی

خبر بد برای گاوها این است که تعداد زیادی عوامل نزولی وجود دارند که می‌تواند احتمال رسیدن کندل هفتگی بیت کوین را به کمتر از سطح کلیدی مذکور برساند.

یکی از معامله کنندگان برتر ارز دیجیتال اخیرا خاطر نشان کرد که نمودار روزانه، ۳ نکته مهم را بازگو می‌کند

  • اندیکاتور TD Sequential که بیشترین و کمترین قیمت بیت کوین برای سال ۲۰۱۹ را به ترتیب ۱۴,۰۰۰ و ۶۴۰۰ دلار بیان کرده بود، اخیرا ۹ کندل سبز را نشان داده است. این موضوع بیانگر قریب الوقوع بودن بازگشت قیمت است.
  • اندیکاتور استوکاستیک RSI یک تقاطع نزولی را نشان داده و سیگنال روند نزولی می‌دهد.
  • اندیکاتور MACD نیز نزولی است و به نظر می‌رسد که طی چند روز آینده منفی شود.

به علاوه، DonAlt معامله کننده و تحلیلگر ارز دیجیتال که اکثر روندهای نزولی اخیر را پیش بینی کرده بود، گفته که این نوسان قیمت بسیار “آشنا” است و احساس می‌کند که نوسان قیمت کنونی مشابه با اتفاق ۱۲ مارس باشد.

اگر قیمت بیت کوین از نوسان های قبلی خود پیروی کند، می‌توان انتظار داشت که طی روزهای آتی در صدد رسیدن به کانال ۷۰۰۰ دلار باشد، سپس کاهش شدیدی خواهد داشت و دوباره به کف قیمت ۳۸۰۰ دلار خواهد رسید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.