“خپارس” در یک قدمی رسیدن به سود

“خپارس” در یک قدمی رسیدن به سود
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، به دلیل شرایط ناپایدار صنعت خودرو در سال ۹۷ و ادامه دار بودن این روند در سال ۹۸، تولیدات خودرویی‌ها کاهش یافته است. تولیدات پارس خودرو نیز طی این دوره روند کاهشی داشته و موجب شده است درآمد عملیاتی شرکت کاهش یابد. درآمد عملیاتی پارس خودرو […]

به گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، به دلیل شرایط ناپایدار صنعت خودرو در سال ۹۷ و ادامه دار بودن این روند در سال ۹۸، تولیدات خودرویی‌ها کاهش یافته است. تولیدات پارس خودرو نیز طی این دوره روند کاهشی داشته و موجب شده است درآمد عملیاتی شرکت کاهش یابد. درآمد عملیاتی پارس خودرو در سه ماهه اول ۹۷ یک هزار و ۳۵۴ میلیارد تومان بوده که در سه ماهه اول ۹۸ با کاهش چشمگیر یک هزار و ۱۹۳ میلیارد تومانی به ۱۶۱ میلیارد تومان رسید. اما بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی به دلیل بالارفتن هزینه‌ها در بخش تولید، افزایش یافته است و موجب شده است شرکت از سوددهی خارج شده و به زیان ۴ میلیارد تومانی در بهار ۹۸ برسد.

کاهش درآمدهای عملیاتی خپارس

به دلیل کاهش مقداری فروش و کاهش درآمد عملیاتی و افزایش بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی سود شرکت کاهش یافته است. سود ناخالص خپارس در سه ماهه اول ۹۷ مبلغ ۱۰۳ میلیارد تومان بوده که در سه ماهه اول ۹۸ به زیان ناخالص ۴ میلیارد تومانی رسیده است.

شناسایی زیان در پارس خودرو

سود عملیاتی در سه ماهه اول ۹۷ خپارس ۶۱ میلیارد تومان بوده که در سه ماهه اول ۹۸ به زیان عملیاتی ۲۲۵ میلیارد تومان رسیده است. علاوه بر کاهش مقداری فروش شرکت، افزایش ۳۹ درصدی هزینه‌های فروش، اداری و عمومی و همچنین افزایش ۱۲ هزار درصدی سایر هزینه‌های عملیاتی موجب شده است خپارس زیان عملیاتی بسازد. سایر هزینه‌های عملیاتی خپارس از یک میلیارد و ۳۷۳ میلیون تومان در سه ماهه اول ۹۷ به ۱۶۶ میلیارد ۲۷۳ میلیون تومان رسیده است.

خپارس در دوره سه ماهه منتهی به خرداد ۹۷ هزینه مالی ۷۴ میلیارد و ۳۲۶ میلیون تومان شده است و در دوره سه ماهه منتهی به خرداد ۹۸ به ۱۳۱ میلیارد و ۱۲۱ میلیون تومان رسیده است. بنابراین ادامه روند زیاندهی شرکت به زیان خالص ۳۲۹ میلیارد و ۳۳ میلیون تومان رسیده است. از این رو برای هر سهم در بهار ۹۸ زیان ۱۴۵ ریالی شناسایی کرده است.

مقدار فروش پارس خودرو به ۱۱ هزار دستگاه رسید

یکی از دلایل اصلی کاهش درآمدهای عملیاتی شرکت و زیان ده شدن خپارس، کاهش مقدار فروش شرکت است. اما بررسی مقدار فروش ماهانه خپارس حاکی از آن است که خپارس در تیر ماه ۱۰ هزار و ۹۶۷ دستگاه فروش داشته است. این در حالی است که میانگین مقدار فروش خپارس در سال ۹۷، ۵۱۵ دستگاه بوده و در سال ۹۸ با رشد تعداد فروش، در نهایت به ۱۰ هزار و ۹۶۷ دستگاه رسیده است.

افزایش مقدار فروش پارس خودرو مهم‌ترین رویداد در شرکت به شمار می‌رود که می‌تواند، کاستی‌های شکل گرفته در ادامه التهابات سال ۹۷ را جبران نماید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها