خطی مشی گوگل در مقابل انتشار آگهی‌ تبلیغاتی رمزارز محور تغییر کرد

خطی مشی گوگل در مقابل انتشار آگهی‌ تبلیغاتی رمزارز محور تغییر کرد

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

سیاست جدید گوگل در رابطه با انتشار آگهی‌ تبلیغاتی حوزه رمزارزها اجرایی شد

گوگل از روز سوم آگوست سیاست جدید انتشار آگهی‌های تبلیغاتی خود را اعمال کرده که امکان انتشار محدود آگهی‌ تبلیغاتی مرتبط با رمزارزرها را فراهم می‌کند. گوگل در سال 2018 و در واکنش به گسترش پروژه‌های پیشنهاد اولیه سکه (ICO) انتشار آگهی‌های تبلیغاتی مرتبط با رمزارزها را ممنوع اعلام کرد. با این وجود، این سیاست را در ماه خرداد مورد بازنگری قرارداده و در نتیجه امکان ارائه آگهی‌های مرتبط با حوزه رمزارزها فراهم شده است.

گوگل در ماه ژوئن سیاست ممنوعیت انتشار آگهی‌های مرتبط با حوزه رمزارزها را مورد تجدید‌نظر قرار داد. بر همین اساس در صورتی که «پلتفرم‌های مبادلات رمزارز و کیف‌پول‌ها» الزامات مشخصی را برآورده کنند، می‌توانند از سرویس انتشار آگهی‌ گوگل استفاده کنند.

شرایط سختگیرانه برای انتشار آگهی تبلیغاتی

با این وجود، گوگل از محل انتشار آگهی‌های تبلیغاتی 147 میلیارد دلار درآمد کسب می‌کند و آگهی‌های مرتبط با رمزارزها احتمالاً تغییر محسوسی در درآمد این شرکت ایجاد نخواهد کرد.

سیاست سختگیرانه گوگل برای جلوگیری از انتشار آگهی‌های تبلیغاتی مبهم و کلاهبرداری در حوزه رمزارزها اعمال شده است. بر اساس قوانین جدید آگهی‌دهندگان باید حداقل در یکی از ایالت‌های آمریکا به عنوان «سرویس ارائه خدمات پولی» نزد شبکه مبارزه با جرائم مالی آمریکا (FinCEN) ثبت نام کنند.

شرکت‌ها اجازه انتشار آگهی مرتبط با پیشنهاد اولیه سکه، پروتکل‌های مبادلاتی غیرمتمرکز (Defi) و یا پیشنهاد ویژه (پروموشن) خرید، فروش و مبادلات رمزارزها را نخواهند داشت. سیاست جدید انتشار آگهی‌ در گوگل وب‌سایت‌های ارائه سیگنال خرید و فروش رمزارز، توصیه سرمایه‌گذاری بر روی رمزارز، سایت‌هایی که اطلاعات را از دیگر منابع جمع آوری و نمایش می‌دهند (Aggregators) و … را نیز ممنوع اعلام کرده است.

از آنجایی که بر اساس سیاست جدید انتشار آگهی تبلیغاتی گوگل امکان انتشار آگهی‌های کلاهبرداری و پیشنهاد اولیه سکه وجود ندارد، برخی از طرفداران رمزارزها سیاست جدید این شرکت را به سود بازار رمزارزها ارزیابی می‌کنند.

نظر شما نسبت به تغییر سیاست گوگل در رابطه با انتشار آگهی تبلیغاتی مرتبط با رمزارزها چیست؟ آیا اعمال سیاست جدید گوگل به گسترش هرچه بیشتر رمزارزها و افزایش اعتماد عمومی به این دسته از فناوری‌های مالی کمک خواهد کرد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.