خطیب جمعه نجف: کشورهای همسایه افغانستان کنفرانس حمایت از شیعیان تشکیل دهند

خطیب جمعه نجف: کشورهای همسایه افغانستان کنفرانس حمایت از شیعیان تشکیل دهند
خلاصه اخبار

بغداد-ایرنا-سید صدر الدین القبانجی خطیب نماز جمعه نجف اشرف از کشورهای همسایه افغانستان خواست کنفرانسی در حمایت از شیعیان افغانستان تشکیل دهند؛ او همچنین از تقویت گفت و گوهای کردی-کردی در عراق و نیز جرم دانستن سازش با رژیم صهیونیستی در پارلمان حمایت کرد.

به گزارش سیگنال به نقل از ایرنا

به گزارش ایرنا، خطیب نماز جمعه نجف ، هدف قرار گرفتن مکرر شیعیان در افغانستان تحت حکومت طالباان را محکوم کرد و از کشورهای همجوار خواست کنفرانسی را برای دخالت و ممانعت از کشتار شیعیان در آن کشور و نیز موضع گیری در برابر طالبان تشکیل دهند.

وی گفت: غرب به مسلک بی بند وباری و ادعای آزادی مطلق معتقد است و مسلک دیگر راه طالبان، سلفیت و وهابیت است که مسیر سرکوب جوانان را انتخاب کرده است.

القبانجی همچنین از نزدیک شدن مواضع احزاب کردی عراق حمایت کرد و گفت که این موضوع انعکاس مثبتی بر تشکیل دولت خواهد داشت.

امام جمعه نجف همچنین تصویب قانون جرم دانستن سازش با رژیم صهیونیستی در پارلمان عراق را تاریخی دانست و گفت: عراق همچنان در برابر استعمار و استکبار، سرکش خواهد ماند.

او درباره تعرض های تروریست های داعش به روستای «البشیر» (در کرکوک) از نیروهای امنیتی عراق خواست تا تلاش های اطلاعاتی خود را تقویت کنند و پیش از فاجعه تدابیر لازم را به کار گیرند.

صدرالدین القبانجی گفت: اهالی روستای البشیر به شکلی مضاعف مورد ستم رژیم صدام حسین و اکنون از سوی تروریست های داعش قرار می گیرند فقط به این دلیل که آنها پیروان اهل بیت (علیهم السلام) هستند.

وی به موضوع تعرض به دانشجویان عراقی در اردن نیز پرداخت و خواستار تشکیل کمیته تحقیق و پرده برداشتن از جزئیات این اتفاق شد تا حاکمیت عراق و حرمت عراقی ها حفظ شود.

خطیب نمازجمعه نجف از دولت های اردن و عراق خواست پیگیر این موضوع باشند و افزود: در برابر ظلم علیه ملت خود در هر کجای جهان ساکت نخواهیم ماند.