خرید دلارهای تخفیف‌دار چقدر صحت دارد؟

خرید دلارهای تخفیف‌دار چقدر صحت دارد؟

به گزارش سیگنال به نقل از تجارت نیوز،

آیا فروشندگان دلار به خریداران تخفیف می‌دهند؟ آیا تخفیفی در معاملات دلار وجود دارد؟

شاید تا به حال به این موضوع فکر کرده باشید که چگونه می‌توان در خرید دلار تخفیف گرفت و پول کمتری پرداخت کرد.

برای پیگیری چگونگی تخفیف‌های دلاری، خبرنگار تجارت‌نیوز به بازار ارز خیابان فردوسی تهران رفته و با دلال‌های این بازار درباره تخفیف‌های دلاری به گفتگو پرداخته است.

اولین دلال ارزی که به سوال «اینکه گفته می‌شود دلال‌ها به خریداران دلار تخفیف می‌دهند واقعیت دارد؟» جواب می‌دهد می‌گوید: در حال حاضر دلار با تعداد زیاد معامله نمی‌شود و معاملات دلار مانند خرید و فروش در یک مغازه بقالی شده، 500 دلار، هزار یا نهایتا دو هزار دلار؛ بیشتر از این مقدار به ندرت پیدا می‌شود که معامله شود، چند سال پیش سر همین کوچه منوچهری، دلار با تعداد بالا معامله می‌شد، 40 هزار دلار، 50 هزار دلار؛ در آن صورت قیمتی که فروشنده می‌گفت تا حدودی تغییر می‌کرد و در نهایت به مشتری تخفیفی داده می‌شد اما الان همچین وضعیتی وجود ندارد و تخفیفی در کار نیست.

دلال دیگری می‌گوید: چیزی به اسم تخفیف در معاملات دلار وجود ندارد و فقط برای جذب اولیه مشتری این موضوع بین خریدار و فروشنده مطرح می‌شود، پای معامله چنین تخفیفاتی داده نمی‌شود چون حجم معاملات بالا نیست. از سوی دیگر دلالی که تخفیف می‌دهد در بین دلارهایش امکان دارد دلار تقلبی هم وجود داشته باشد.

همچنین دلال دیگری که اطراف صرافی ملی به دنبال مشتری است به طور قاطع موضوع تخفیف‌های دلاری را رد کرده و می‌گوید: تخفیفی در خرید و فروش دلار وجود ندارد، حجم معامله چه یک دلار، چه 10 دلار و چه 1000 دلار باشد فرقی برای فروشنده ندارد و قیمت دلار یکی است. اگر دلالی می‌گوید خرید بالا داشته باشی تخفیف می‌دهم، تنها برای جذب مشتری است.

یک دلال ارز می‌گوید: اگر فروشنده‌ای مطمئن باشد که دلار قرار است ارزان شود، در آن روز حاضر است با قیمتی پایین‌تر از نرخ روز به اسم «تخفیف» به مشتری دلار را بفروشد. پیش‌تر هم که معاملات با حجم بیش از 20 و 30 هزار دلار صورت می‌گرفت، در آن شرایط تخفیفی به مشتری داده می‌شد اما بازار راکد این روزهای ارز، جایی برای تخفیف نگذاشته است.

دلال دیگری با قبول وجود تخفیفات دلاری با شرایط خاص می‌گوید: تخفیف خاصی در معاملات دلار وجود ندارد، در برخی موارد اگر خریدار پول نقد و تراول داشته باشد تخفیف کوچکی به او داده می‌شود.

شخصی در بازار ارز که به دنبال خرید یورو از دلال‌ها بوده می‌گوید: سال گذشته که قیمت‌ها به بالای 18 هزار تومان رسیده بود من شاهد بودم که دلال‌ها برای خریدهای بالا به خریداران تخفیف می‌دادند. اما الان که قیمت خرید و فروش دلار اختلاف زیادی با هم ندارد هیچ دلالی حاضر به تخفیف دادن نیست. اگر دلالی تخفیف زیادی برای خرید شما قائل شد امکان دارد دلارهایش تقلبی باشد، سعی کنید دلار آبی بخرید.

دلال دیگری که این تخفیف‌ها را یک نوع شگرد می‌داند می‌گوید: دلال‌ها حاضر به تخفیف دادن نمی‌شوند مگر اینکه به نفع‌شان باشد. اگر فروشنده‌ای مطمئن باشد که دلار قرار است ارزان شود در آن روز حاضر است با قیمتی پایین‌تر از نرخ روز به اسم تخفیف به مشتری دلار را بفروشد. پیش‌تر هم که معاملات با حجم بیش از 20 و 30 هزار دلار صورت می‌گرفت، در آن شرایط تخفیفی به مشتری داده می‌شد اما بازار راکد این روزهای ارز، جایی برای تخفیف نگذاشته است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها