خرده‌فروشی آمریکا به حالت پیش از شیوع کرونا بازگشت؟

خرده‌فروشی آمریکا به حالت پیش از شیوع کرونا بازگشت؟
به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ پس از سقوط بی‌سابقه در ماه آوریل و جهش قابل توجه در ماه‌های مه و ژوئن، خرده‌فروشی ایالات متحده از رکود تاریخی ناشی از بیماری همه‌گیر کووید-19 در سه ماهه سوم به بهبود وضعیت خود ادامه داد.

بر اساس برآوردهای پیشین منتشر شده توسط اداره آمار ایالات متحده، کل خرده‌فروشی و خدمات غذایی در ماه گذشته، با 1.9درصد افزایش نسبت به فروش بازنگری شده ماه آگوست و 5.4درصد افزایش نسبت به کل آخرین فروش سال گذشته در سپتامبر، به 549.3میلیارد دلار رسید.

گفتنی است که این رشد اخیر، خرده‌فروشی را به مسیر پیش از شیوع بیماری همه‌گیر باز می‌گرداند؛ اگرچه لازم به ذکر است که برخی از خرده‌فروشان هنوز از سطح فروش سال گذشته فاصله دارند.

به دنبال سقوط بی‌سابقه 8.2درصدی خرده‌فروشی بر اثر قرنطینه‌های گسترده برای مهار شیوع ویروس کرونا در ماه مارس، میزان آن در ماه آوریل 14.7درصد کاهش را تجربه کرد.

لازم به ذکر است که بیشترین میزان افت قبل از مارس 2020، در نوامبر 2008 اتفاق افتاده بود که در اوج بحران مالی، خرده‌فروشی کمتر از 4درصد کاهش یافت.

همانطور که در نمودار ارائه شده مشاهده می‌شود، به غیر از دوران بحران مالی که یک استثنا در طول سه دهه پیش بود، خرده‌فروشی در گذشته به ندرت کاهش قابل توجه را تجربه کرده بود.

در نمودار ارائه شده، فروش ماهانه خدمات غذایی و خرده‌فروشی آمریکا را مشاهده می‌کنید؛

خرده فروشی آمریکا