خداحافظی 3 دهک بالا با یارانه در مهرماه

خداحافظی 3 دهک بالا با یارانه در مهرماه
خلاصه اخبار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره حذف یارانه دهک‌های پردرآمد جامعه گفت: تلاش می‌کنیم در مهرماه یارانه افراد با درآمد بالا با کمترین خطا و دقت زیاد حذف شود.

به گزارش سیگنال به نقل از دنیای اقتصاد، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره حذف یارانه دهک‌های پردرآمد جامعه گفت: تلاش می‌کنیم در مهرماه یارانه افراد با درآمد بالا با کمترین خطا و دقت زیاد حذف شود.

محمد شریعتمداری در حاشیه جلسه دیروز هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره حذف یارانه سه دهک بالای جامعه، اظهارکرد: موضوع حذف یارانه دهک‌های برخوردار با توجه به شرایط اقتصادی کشور، فشارهای نظام سلطه در این ایام و همچنین آثار این فشارها بر سطح عمومی قیمت‌ها باید با احتیاط انجام شود.

وی افزود: براساس مصوبه دولت مبنی بر اینکه ظرف مدت یک ماه چهار دستگاه مرتبط در این زمینه پیگیری کنند و نسبت به حذف یارانه برخی از افراد برخوردار که تمکن مالی خوبی دارند، اقدام کنند اما هنوز این دستگاه‌ها، دستورالعمل‌های کامل در این زمینه را ارائه نکرده‌اند. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: انتظار می‌رود این اقدام به گونه‌ای روی دهد که در مهرماه امسال بتوانیم بخشی از افراد برخوردار را با میزان خطای حداقلی انتخاب و از لیست یارانه‌بگیران حذف کنیم. شریعتمداری تصریح کرد: تلاش می‌شود که فشاری به طبقه مستضعف و متوسط جامعه وارد نشود، بلکه فقط می‌خواهیم به‌طور خاص این مصوبه مجلس شورای اسلامی در حذف سه دهک برخوردار جامعه به مورد اجرا درآید.

وضعیت معترضان کارخانه نیشکر هفت‌تپه

شریعتمداری در ادامه درباره اقدامات دولت در پاسخگویی به اعتراض‌های کارگران اراکی گفت: اعتراض‌های موجود در کمیسیون تسهیل رفع موانع تولید در اراک با مسوولیت وزارت صنعت، معدن و تجارت مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.  وی افزود: واحدهای تولیدی که حقوق‌های معوق و مشکلاتی در روابط کار پس از واگذاری واحدهای تولیدی بزرگ و مسائلی همچون بدهی به بانک و برخی از مفاد قانون کار را داشته باشند در جلسات بررسی و مصوبه‌های ستاد تسهیل برای بانک‌ها و سایر دستگاه‌ها قابل اجرا است.

شریعتمداری در مورد احکام صادره برای برخی از معترضان کارخانه نیشکر هفت‌تپه هم گفت: هفته گذشته در جلسه دولت برای وزارت کار نیز صدور حکم غیرقابل باور بود و به نظر می‌رسید این احکام در چارچوب قواعد و مقررات استاندارد کار نباشد و در نتیجه قرار شد کمیسیونی توسط دولت با همکاری وزارتخانه‌های دادگستری، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اطلاعات و معاونت ریاست جمهوری برای پیگیری تشکیل شود که ورود رئیس قوه‌قضائیه و دستور رسیدگی مجدد اقدام خوبی بود که این مشکل حل شد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات بانک و بیمه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها