خبر نگران کننده برای بازار طلا : چین همه را سورپرایز کرد

خبر نگران کننده برای بازار طلا : چین همه را سورپرایز کرد

به گزارش سیگنال به نقل از اتحادیه طلا، انجمن طلای چین اعلام کرد: مصرف طلا در چین طی سال 2019 برای نخستین بار در سه سال اخیر کاهش یافته است. افزایش قیمت جهانی و کاهش رشد اقتصادی چین، عوامل اصلی افت تقاضای طلا به شمار می رود.

بر اساس این گزارش ، چین بزرگترین بازار طلای جهان به شمار می رود و کاهش مصرف این کشور یک سیگنال نگران کننده است.

چین در سال 2019 میلادی حدود 1002.8 تن طلا مصرف کرده است که نسبت به سال قبل از آن 12.9 درصد کاهش نشان می دهد.

رشد اقتصادی چین در سال 2019 به پایین ترین سطح خود در 30 سال اخیر رسیده است. جنگ تجاری 17 ماهه با آمریکا فشار زیادی را بر رشد اقتصادی این کشور وارد کرده است.

قیمت طلا در سال گذشته با رشد 18.3 درصدی روبرو شده است. جنگ تجاری آمریکا و چین و سیاست های انبساطی پولی بانکهای مرکزی جهان تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

انجمن طلای چین افزود: افزایش قیمت طلا موجب شده است تا بسیاری از سرمایه گذاران برای خرید دست نگه داشته و منتظر تحولات بعدی باشند.

مصرف جواهرات طلای چین نیز با 8.2 درصد کاهش به 676.23 تن رسیده است. تقاضای شمش و سکه طلا نیز با 27 درصد افت به 225.8 تن رسیده است.

چین بزرگترین تولیدکننده طلای جهان نیز به شمار می رود و طی سال گذشته حدود 380.2 تن تولید داشته که نسبت به سال 2018 با افت 5.2 درصدی روبرو شده است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای طلا و سکه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.