حتی پرونده‌ی کمیسیون SEC هم مانع رشد ریپل نشد

حتی پرونده‌ی کمیسیون SEC هم مانع رشد ریپل نشد

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

ریپل می‌تازد

طبق گزارشات پیشین تیم کوینیت، شرکت ریپل در حال حاضر با یک دادخواست 1/3 میلیارد دلاری از طرف کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده(SEC) روبرو است. ماه دسامبر کمیسیونSEC از شرکت ریپل و سازندگان رمزارز XRP به دلیل فروش اوراق بهادار ثبت نشده و غیرقانونی شکایت کرد.

البته این شرکت خدمات پرداخت بلاک‌چینی تمام اتهامات وارد شده را رد می‌کند، اما این امر باعث نشد تا تعدادی از صرافی‌های بزرگ فعال در ایالات متحده از جمله کوین‌بیس(Coinbase)، رمزارز ریپل را از لیست رمزارزهای قابل مبادله‌ی خود حذف نکنند.

آقای برد گارلینگهوس مدیر اجرایی شرکت ریپل که در این پرونده ذکر شده به تنهایی بالغ بر 600 میلیون دلار درآمد از طریق فروش XRP در رویداد ICO این شرکت بدست آمده است، اخیراً اعلام نموده که علی‌رغم مشکلات پیش آمده برای شرکت ریپل و خودداری صرافی‌های بزرگ از ادامه همکاری، کسب و کار این شرکت در مناطقی همچون ژاپن پیشرفت چشم‌گیر داشته و رونق گرفته است.

وی در بخش‌هایی از صحبت‌ها خود اظهار داشت که:

این دادخواست مانع فعالیت ما در ایالات متحده شده است، اما واقعاً نتوانسته بر روی کسب و کار ما در منطقه‌ی آسیا و اقیانوسیه داشته باشد. ما توانسته‌ایم در منطقه‌ی آسیا و کشور ژاپن پیشرفت چشم‌گیر داشته باشیم زیرا در این مناطق از جهان شاهد شفافیت قانونی و نظارتی هستیم. Brad Garlinghouse

ریپل در 200 صرافی حضور فعال دارد

منطقه‌ی آسیا و اقیانوسیه یک کریدور اصلی کسب و کار برای شرکت ریپل به شمار می‌آید و این شرکت به عنوان یک راه‌حل جابجایی ارزش در منطقه توانسته نتایج چشم‌گیری را کسب کند. به عنوان مثال چندی قبل شرکت ریپل یک قرارداد سرمایه‌گذاری و توسعه با موسسه‌ی خدمات مالی اس‌بی‌آی(SBI Holdings) منعقد کرد تا یک بخش به نام اس‌بی‌آی ریپل(SBI Ripple به عنوان شرکتی با هدف تسهیل پرداخت‌های صورت گرفته توسط شرکت ریپل) را ایجاد کند.

آقای گارلینگهوس همچنین فاش کرد که شرکت ریپل از زمان ارائه‌ی دادخواست کمیسیون SEC به دادگاه تا به امروز بالغ بر 15 قرارداد جدید همکاری با بانک‌های سراسر جهان منعقد کرده است. وی در صحبت‌های خود توضیح داد که عدم وضوح نظارتی و مقرراتی در ایالات متحده مانع ایجاد نوآوری در این کشور شده است.

رشد ریپل در خارج از آمریکا

به گفته‌ی مدیرعامل شرکت ریپل «ما شاهد آن هستیم که سطح فعالیت‌های نقدینگی XRP در خارج از خاک ایالات متحده به شکل قابل توجهی رشد داشته است، به ویژه در مناطق خاصی همچون ژاپن». آقای گارلینگهوس در رابطه با حذف رمزارز ریپل از صرافی‌های بزرگ هم اظهار داشت که اصلا نگران این موضوع نیست زیرا هیچ کدام از صرافی‌های فعال در خارج از آمریکا چنین کاری انجام نداده و کاربران می‌توانند با مراجعه به آن‌ها، به راحتی رمزارز XRP را مبادله کنند.

آقای گارلینگهوس که پیش از این هم چندین مرتبه اعلام کرده بود قصد دارد به دلیل عدم وضوح نظارتی در ایالات متحده مقر اصلی شرکت ریپل را جابجا کند، در رابطه با وضعیت XRP اظهار داشت که «رمزارز ریپل در بیش از 200 صرافی سراسر جهان بدون هرگونه مشکلی مبادله می‌شود. تنها سه یا چهار صرافی در آمریکا هستند که فرآیند مبادله‌ی این رمزارز را متوقف کرده و آن را از لیست خود حذف کرده‌اند»0

نظر شما در رابطه با تداوم روند رشد ریپل در سایر نقاط جهان چیست؟ آیا این روند نشان دهنده‌ی عدم وضوع قانون‌گذاری و مقررات فعلی در ایالات متحده بوده و ریپل هم باید مقر اصلی خود را به خارج از این کشور انتقال دهد؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
نظرات کاربران
  • به نظر من که ریپل یه روزی از بیت کوین هم پیشی میگیره