حبس قیمتی طلا

حبس قیمتی طلا
خلاصه اخبار

طلا در بازه بین ۱۲۷۰ تا ۱۲۹۰ دلار محبوس شده است و از آنجا که نتوانست از تشدید تنش‌های تجاری سود ببرد؛ ممکن است با دو حالت روبه‌رو شود. در حالت اول فرصت از دست رفته و طلا کماکان زیر فشار باقی می‌ماند

به گزارش سیگنال به نقل از دنیای اقتصاد، در حالت دیگر نیز با وجود عملکرد ضعیف طلا در هفته گذشته، طلا در نهایت به بالای ۱۲۹۲ دلار صعود می‌کند. نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد کارشناسان وال‌استریت و سرمایه‌گذاران مین‌استریت درباره روند قیمت طلا در هفته جاری دچار دودستگی شده‌اند.
در نظرسنجی کیتکونیوز برای هفته جاری هیچ گروهی بیش از ۴۰ درصد رأی کسب نکرد. قیمت طلا از ضعف اخیر بازارهای سهام و تشدید تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین اندکی پشتیبانی کرد، اما برخی از معامله‌گران می‌گویند باوجود افت بازارهای سهام، تقاضا برای خرید طلا به عنوان دارایی مطمئن اندک بود.قیمت طلا از نظر فنی وضعیت بهتری پیدا کرده و اندکی بالا رفته اما حقیقت این است که با توجه به ریسک و نوسان موجود در بازارها، طلا به‌واقع افزایش پیدا نکرده و تورم پایین مانده است.به‌نظر می‌رسد که تشدید تنش‌های تجاری، تا به حال روند نزولی طلا را متوقف کرده، اما هنوز پیش‌بینی قیمت طلا در کوتاه‌مدت دشوار خواهد بود.در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال‌استریت، ۱۹ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۷ نفر یا ۳۷ درصد افزایش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند و به همین تعداد نیز نظری نداشتند. پنج نفر یا ۲۶ درصد نیز کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند.

در نظرسنجی هفته پیش نیز کارشناسان وال استریت درخصوص افزایش، کاهش یا نظر خنثی به سه دسته مساوی تقسیم شده بودند.در این بین، ۴۱۹ نفر از سرمایه‌گذاران در نسخه نظرسنجی مین‌استریت شرکت کردند که از میان آنها ۲۲۱ نفر یا ۵۳ درصد افزایش قیمت و ۱۲۹ نفر یا ۳۱ درصد کاهش قیمت را پیش‌بینی کردند در حالی که ۶۹ نفر یا ۱۶ درصد نظری نداشتند.در نظرسنجی هفته پیش، کارشناسان وال‌استریت و سرمایه‌گذاران درخصوص خوش‌بینی و بدبینی به افزایش قیمت طلا به دو گروه مساوی تقسیم شده بودند. در معاملات روز جمعه بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن ۲/ ۲ دلار یا ۲/ ۰ درصد افزایش یافت و در ۱۲۸۷ دلار بسته شد و برای کل هفته ۵/ ۰ درصد رشد نشان داد که پنجمین رشد هفتگی در ۶ هفته گذشته بود.

تنش‌های تجاری: در پی جنگ تجاری، آمریکا در اقتصاد جهانی موضع قوی‌تری پیدا می‌کند و این مساله پتانسیل صعودی طلا را محدود می‌کند. حتی اگر بانک مرکزی آمریکا موضع خود را در قبال سیاست پولی ملایم‌تر کند طولی نخواهد کشید که بانک‌های مرکزی رویکردشان را تغییر دهند و این امر از ارزش دلار آمریکا پشتیبانی خواهد کرد.عوامل فصلی: در حال حاضر از افزایش قیمت طلا پشتیبانی نمی‌کنند و این فلز باید تابستان را پشت‌سر بگذارد و پس از آن روند صعودی پیدا خواهد کرد.میانگین ۲۰۰ روزه: طلا در میانگین قیمت ۲۰۰ روزه که در ۲۰/ ۱۲۶۸ دلار قرار دارد، مانده است و با وجود افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی، به سختی به سمت صعودی حرکت می‌کند. همچنین طلا ممکن است از تحقیقات نمایندگان مجلس آمریکا از ترامپ سود ببرد.

منبع: donya-e-eqtesad.com