حاشیه سود سپ کاهش یافت

حاشیه سود سپ کاهش یافت
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد، شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش در دوره شش ماهه منتهی به خرداد 98 درآمد 770 میلیارد تومانی با هزینه 647 میلیارد تومانی ساخته است که سود ناخالص شرکت، طی این دوره 123 میلیارد تومان است. درآمد سپ در دوره شش ماهه منتهی به خرداد 98 نسبت به […]

به گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد، شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش در دوره شش ماهه منتهی به خرداد 98 درآمد 770 میلیارد تومانی با هزینه 647 میلیارد تومانی ساخته است که سود ناخالص شرکت، طی این دوره 123 میلیارد تومان است.

درآمد سپ در دوره شش ماهه منتهی به خرداد 98 نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 25 درصدی داشته و بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی رشد 27 درصدی از این رو حاشیه سود شرکت کاهش یافته است. سود ناخالص سپ با رشد 15 درصدی به 123 میلیارد تومان در دوره شش ماهه منتهی به خرداد 98 رسیده است.

هزینه‌های فروش، اداری و عمومی شرکت با رشد سه میلیارد و 627 میلیون تومانی همراه بوده و سایر درآمدهای عملیاتی سپ 105 میلیون تومان افزایش یافت که در نهایت سود عملیاتی سپ با رشد 12 درصدی به 114 میلیارد تومان رسید.

هزینه مالی سپ افزایش یافت / سود خالص کاهش

هزینه‌های مالی سپاز یک میلیارد و 507 میلیون تومان در دوره شش ماهه منتهی به خرداد 97 با رشد 767 درصدی به 13 میلیارد و 73 میلیون تومان رسیده است. همچنین درآمدهای حاصل از سرمایه‌گذاری شرکت از 9 میلیارد و 538 میلیون تومان در شش ماهه منتهی به خرداد 97 با کاهش 86 درصدی به یک میلیارد و 314 میلیون تومان رسیده است. علاوه بر این دو موضوع به دلیل افزایش درآمد شرکت، سپ مالیات 13 میلیارد تومانی را متحمل شده است. که مجموعه این عوامل موجب شده است سود خالص کاهش یافته و با رشد مفنی 7 درصد به 91 میلیارد و 649 میلیون تومان برسد. با توجه به مبلغ سود خالص، سپ برای هر سهم سود خالص 305 ریالی شناسایی کرده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش 44 درصدی داشته است.

افت حاشیه سود سپ

با توجه به رشد بهای تمام شده حاشیه سود سپ کاهش یافته است. حاشیه سود ناخالص از 17% در دوره شش ماهه منتهی به خرداد 97 به 16% در دوره شش ماهه منتهی به خرداد 98 رسیده است. حاشیه سود عملیاتی نیز، از 16% به 15% رسیده است. اما به دلیل رشد هزینه مالی و مالیات بر درآمد، حاشیه سود خالص بالاترین درصد کاهش را به خود اختصاص داده است. حاشیه سود خالص سپ از 16% در دوره شش ماهه منتهی به خرداد 97 به 12% در دوره شش ماهه منتهی به خرداد 98 رسیده است.

نکته‌های مثبت  و منفی صورت مالی شش ماهه

افزایش موجودی نقد: موجودی نقد شرکت با رشد 15 درصدی به 46 میلیارد و 304 میلیون تومان رسیده است. که به شرکت جهت اجرای برنامه‌ها و خرید لوازم کمک خواهد کرد و موجب کاهش هزینه مالی شرکت خواهد شد.

افزایش سرمایه‌گذاری بلند مدت: در دوره شش ماهه منتهی به خرداد 98، درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری شرکت کاهش یافته است. اما در همین دوره سرمایه‌گذاری بلند مدت شرکت از 24 میلیارد تومان در دوره شش ماهه منتهی به خرداد 97 به رشد 190 درصدی به 70 میلیارد تومان رسیده است که می‌تواند به رشد درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری شرکت در دوره‌های آتی افزایش خواهد یافت.

افزایش تسهیلات مالی: تسهیلات مالی سپ در دوره شش ماهه منتهی به خرداد 97 مبلغ 28 میلیارد و 584 میلیون تومان است که در دوره سه ماهه منتهی به خرداد 98 به مبلغ قابل توجه 129 میلیارد تومان رسیده است. افزایش تسهیلات مالی در دوره جاری به دلیل کمبود نقدینگی در دوره‌های پیشین بوده است که شرکت برای مرتفع کردن این موضوع دست به دامان تسهیلات بانکی شده است. اما با توجه به افزایش موجودی نقد شرکت در دوره جاری نیاز به تسهیلات بانکی کاهش یافته و هزینه مالی شرکت کاهش یابد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها