جو بایدن روند قانون‌گذاری سخت‌گیرانه‌ی کیف‌پول‌های رمزارزی را متوقف کرد!

جو بایدن روند قانون‌گذاری سخت‌گیرانه‌ی کیف‌پول‌های رمزارزی را متوقف کرد!

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

توقف قانون‌گذاری

رئیس جمهور جو بایدن امروز در اولین ساعات حضور خود در کاخ سفید آمریکا تمامی قوانین نظارتی جدید و معلق از دوره‌ی ریاست جمهوری دونالد ترامپ را متوقف کرده است، از جمله قوانین پیشنهادی شبکه‌ی مبارزه با جرائم مالی(FinCEN) که تا حد زیادی یک عامل مخرب و ضد صنعت رمزارزها توصیف شده بود. در نتیجه‌ی این رویکرد جو بایدن، تا زمان بررسی مجدد دستورالعمل‌های FinCEN هیچ کدام از آن‌ها لازم الاجرا نیست.

در تاریخ 18 ام دسامبر شبکه‌ی مبارزه با جرائم مالی ایالات متحده مجموع قوانین جدیدی را پیشنهاد داد که طبق آن بانک‌ها و صرافی‌های مبادله‌ی رمزارز باید به طور کامل «گزارشاتی شامل ثبت سوابق مبادلات، هویت مشتریان و طرفین مبادلات رمزارزی» تهیه و در اختیار مقامات نظارتی قرار دهند. فعالان حوزه‌ی رمزارز سریعاً نسبت به این مجموع قوانین واکنش نشان داده و آن را یک رویکرد نظارتی نامناسب توصیف کردند که علاوه بر زیر پا گذاشتن حریم خصوصی کاربران حوزه‌ی رمزارز، با برخی قوانین و مقررات پیشین در این زمینه تناقض داشت.

FinCEN

طبق گزارشات پیشین تیم کوینیت، این آژانس قانون‌گذاری و نظارتی تنها طی 2 هفته بالغ بر 65 هزار گزارش و ثبت نظر از طرف فعالان حوزه‌ی رمزارز دریافت کرد که اکثراً رویکرد نامناسب و مقررات سختگیرانه‌ی آن را تذکر داده بودند.

بررسی مجدد دستورالعمل‌ها

به گفته‌ی جیک چرویسنکی(Jake Chervinsky) عضور ارشد شورای عمومی و مشاور امور مالی دولت بایدن «رئیس جمهور تمامی قوانین و دستورالعمل‌های در انتظار تایید و اجرایی آژانس FinCEN را جهت بررسی مجدد تعلیق کرده است. این رویکرد شامل پیشنهاد وزیر سابق خزانه‌داری آمریکا استیون منوچین مبنی بر قوانین حوزه‌ی کیف‌پول‌های رمزارزی نیز می‌باشد. رویکرد جانت یلن(وزیر خزانه‌داری دولت بایدن) مانند استیون منوچین نیست، ما سخت جنگیده‌ایم و حق نفس کشیدن و استراحت را بدست آورده‌ایم. من نسبت به آینده خوش‌بین هستم».

خوشبختانه این کار رئیس جمهور بایدن باعث شده تا قوانین سختگیرانه‌ی دولت ترامپ پیش از اجرایی شدن، متوقف شوند و متخصصان حوزه‌ی رمزارز فرصت اظهار نظر داشته باشند. اهالی صنعت رمزارز هم از این اقدام بسیار هیجان‌زده و خوشحال هستند. آقای چرویسنکی در ادامه‌ی صحبت‌های خود اظهار نموده که:

اول از همه باید بگویم که هرکسی می‌تواند بهتر از استیون منوچین عمل کند، کسی که مدت‌ها قبل تصمیم گرفت که از هرچیزی که مرتبط با صنعت رمزارزهاست، متنفر باشند. ثانیاً، گرچه دکتر یلن ممکن است در حال حاضر از طرفداران صنعت به شمار نیاید، اما من انتظار دارد که او در یادگیری و دریافت بازخورد‌ها رویکرد باز داشته باشد؛ و در تصمیم‌گیری در رابطه با قوانین جدید از آن‌ها استفاده کند. Jake Chervinsky

طبق گزارشات پیشین تیم کوینیت، خانم جانت یلن(Janet Yellen) در حال حاضر به عنوان وزیر خزانه‌داری ایالات متحده معرفی شده است. وی پیش از این از رمزارزها به عنوان «ابزاری جهت فعالیت‌های غیرقانونی» یاد کرده بود.

نظر شما در رابطه با تعویق قوانین سخت‌گیرانه‌ی کیف‌پول‌های رمزارزی و امکان تجدیدنظر در آن‌ها چیست؟ آیا دولت بایدن رویکرد آزاد‌تری نسبت به صنعت رمزارزها اتخاذ خواهد کرد؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.