جهش اصلاحی کوتاه طلا در نخستین روز معاملاتی هفته/ تحرکات منفی در بازار فلزات گرانبها

جهش اصلاحی کوتاه طلا در نخستین روز معاملاتی هفته/ تحرکات منفی در بازار فلزات گرانبها

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

اقتصادآنلاین – اکرم شعبانی؛ به نظر می‌رسد روز گذشته علاقه سرمایه‌گذاران برای ورود به بازار فلزات گرانبها و خرید فلز زرد کمی افزایش یافته است. این در حالی است که نمودارهای روزانه بیانگر ادامه روند نزولی کوتاه مدت این بازار هستند. بر این اساس، روز گذشته طلای آتی آوریل با افزایش 2.60 دلاری به قیمت 1731.40 دلار و نقره آتی می در بازار کومکس نیویورک با افزایش 0.495 دلاری به قیمت 26.94 دلار در هر اونس معامله شد.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته عمدتا روند افزایشی داشت. در ایالات متحده آمریکا نیز هر سه شاخص اصلی روند جهشی قابل توجهی به ثبت رساندند، صعودی که تحلیل‌گران آن را ناشی از کاهش بازده اوراق قرضه ارزیابی کرده‌اند. در حالی که هفته گذشته با روند افزایشی بازده اوراق قرضه و دستیابی به بالاترین سطح یک ساله در 1.6 درصد، بازارهای سهام عمدتا معاملات کاهشی داشتند. 

روز شنبه لایحه محرک 1.9 تریلیون دلاری جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در مجلس نمایندگان به تصویب رسید و در شرایط انتقال به سنا قرار گرفته است. با پایان یافتن برخی اقدامات حمایتی از بیکاران طی دو هفته گذشته، تمرکز نمایندگان مجلس بر روی تصویب این لایحه در سنا و دریافت امضای بایدن در اسرع وقت است. به زعم تحلیل‌گران و کارشناسان، بسته محرک جدید و واکسن جدید کرونای جانسون اند جانسون که در دست تولید است، موجب ایجاد تحرکاتی در بازارهای مالی و در میان سرمایه‌گذاران شده است. شکل گیری چنین روندی خود امتیازی منفی برای بازار فلزات گرانبها که پناهگاه امن سرمایه‌گذاری خوانده می‌شدند، به حساب می‌آید.

در بازارهای مهم خارجی روز گذشته قیمت‌های آتی نفت خام نیمکس بدون تغییر به قیمت 61.50 دلار در هر بشکه معامله شد. با توجه به اینکه قرار است روز پنجشنبه جلسه اوپک برگزار شود، تغییرات بازار از نزدیکی مورد رصد قرار می‌گیرد. شاخص دلار آمریکا در معاملات روز گذشته اندکی افزایش یافت.

طلا

(نمودار روند حرکت 24 ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند نزولی معاملات آتی طلای آوریل از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. بر اساس نمودارهای روزانه روند معاملات آتی طلا در یک روند نزولی هفت هفته‌ای قرار دارد. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت 1800 دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن قیمت‌ها به زیر سطح پشتیبانی 1700 دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا 1750 دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی 1757.40 دلار در هر اونس قرار گرفته است، همچنین سطح پشتیبانی نخست طلا در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات روز گذشته 1728.30 دلار و سطح پشتیبانی دوم در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات ماه فوریه یعنی 1714.90 دلار در هر اونس مشاهده شده است.

نقره

(نمودار روند حرکت 24 ساعته قیمت نقره)

روند صعودی معاملات آتی نقره اگرچه ممکن است همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار باشد اما روند صعودی قیمت در نمودارهای روزانه متوقف شده است. هدف بعدی صعودی قیمت‌ها دستیابی به سطح مقاومت فنی قوی در بالاترین سطح قیمت معاملات ماه فوریه یعنی 30.04 دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی قطعی 25 دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی 27.175 دلار و سطح مقاومت دوم 27.50 دلار در هر اونس عنوان شده در حالیکه سطح پشتیبانی نخست در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی 26.655 دلار و سطح پشتیبانی دوم بر روی 25.155 دلار در هر اونس مشاهده شده است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای طلا و سکه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.