جنگ تجاری چین و آمریکا سال ها طول می‌کشد

جنگ تجاری چین و آمریکا سال ها طول می‌کشد
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از اتحادیه طلا، لری کودلو، مشاور اقتصادی کاخ سفید گفت آمریکا خواستار به نتیجه رسیدن مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا در ماه سپتامبر و اکتبر است ولی هشدار داد که این درگیری تجاری احتمالاً سال‌ها طول می‌کشد. کودلو در مصاحبه با گزارشگران در خارج از کاخ سفید گفت: […]

به گزارش سیگنال به نقل از اتحادیه طلا، لری کودلو، مشاور اقتصادی کاخ سفید گفت آمریکا خواستار به نتیجه رسیدن مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا در ماه سپتامبر و اکتبر است ولی هشدار داد که این درگیری تجاری احتمالاً سال‌ها طول می‌کشد.
کودلو در مصاحبه با گزارشگران در خارج از کاخ سفید گفت: «گرچه آمریکا و چین 18 ماه است در مورد تجارت و مالکیت فکری مذاکره می‌کنند، ولی این مذاکرات احتمالاً بیش از این طول می‌کشد».
وی گفت: «فکر نمی‌کنم 18 ماه برای معامله‌ای با این اندازه و این اهمیت جهانی چندان طولانی باشد».
کودلو با مقایسه این درگیری تجاری با جنگ سرد بین آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی گفت: «خطرات بسیار بالاست. اما باید درست عمل کنیم اگر دهه‌ها هم طول بکشد، این کار را انجام می‌دهیم»
لیو هی، معاون نخست وزیر چین و رابرت لایتهایزر، نماینده تجاری آمریکا و استیون منوچین وزیر خزانه‌داری این کشور قرار است در اواسط سپتامبر اولین نشست حضوری تجاری بین چین و آمریکا را برگزار کنند .
کودلو مطمئن نیست که مذاکرات سپتامبر و اکتبر بتواند افزایش عوارض تعیین شده در اول اکتبر را به تعویق بیندازد. آمریکا قرار است از اول اکتبر عوارض 25 درصدی بر 250 میلیارد دلار کالاهای چینی را تا 30 درصد افزایش دهد.
وی گفت مذاکرات سپتامبر و اکتبر تمام مسائل اصلی در این درگیری را در بر می‌گیرد.
«تمام گزینه‌ها روی میز است، می‌توانید مطمئن باشید. مسائل زیرساختی اساسی، دزدی مالکیت فکری، انتقال اجباری تکنولوژی، فضای مجازی، خرید محصولات کشاورزی، خرید محصولات صنعتی، خرید انرژی، از بین بردن موانع عوارض و غیر عوارض، در مورد تمام این‌ها گفتگو خواهد شد».
ترامپ در توییتر خود گفت: «چین از نظر اقتصادی از این عوارض ضربه می‌خورد ولی دور جدید مذاکرات مثبت بوده‌اند».