جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ساختمانی آ.س.پ

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ساختمانی آ.س.پ
خلاصه اخبار

شرکت ساختمانی آ.س.پ با فعالیت در حوزه ساختمان به صورت سرمایه گذاری و مدیریت پیمانکاری، پروژه های زیادی را در دست دارد.

درصد حضار: 89.4

عدم تقسیم سود به علت زیان دهی

معرفی شرکت ساختمانی آ.س.پ

شرکت ساختمانی آ.س.پ با فعالیت در حوزه ساختمان به صورت سرمایه گذاری و مدیریت پیمانکاری، پروژه های زیادی را در دست دارد. از معروف ترین پروژه های به بهره برداری رسیده این مجموعه می توان به برج بزرگ تهران اشاره کرد دو پروژه اصلی سرمایه گذاری این مجموعه پاسارگاد و مروارید شهر نام دارند که مجموعه به دلیل عدم وجود نقدینگی برنامه فروش آن ها را دارد، اما این فروش به معنای خروج از پروژه نیست. آ.س.پ برنامه حضور در این پروژه ها به صورت مدیریت پیمانکاری را دارد. پروژه سعدی شیراز به بهره برداری رسیده و در مرحله رفع نقص است.

آ.س.پ چند دعوای حقوقی دارد، یکی از آن ها زمین شمشک است که هنوز مجوز ساخت آن برای شرکت صادر نشده است. شرکت بامداد چوب نیز به عنوان پیمانکار با این شرکت قرارداد داشته و به همین دلیل آ.س.پ مطالباتی از این مجموعه دارد که باید اخذ شود. اما بامداد چوب ورشکسته شده و توانایی پرداخت ندارد.

نکات مهم گزارش هیئت مدیره به مجمع

  • افزایش سرمایه از 90 به 100 میلیارد در دستور کار قرار دارد.
  • تکمیل پروژه سعدی در شیراز
  • برنامه فروش دو پروژه سعدی و مروارید و تبدیل از سرمایه گذاری به پیمانکاری
  • مدیریت پروژه کیش به آ.س.پ سپرده و قرارداد آن نیز منعقد شده است.
  • پروژه شمشک همچنان درگیر مسائل حقوقی بوده و تلاش بر این است که از این زمین به نحو احسن استفاده شود.
  • پرونده حقوقی بامداد چوب ( اخذ مطالبات از این شرکت ) همچنان ادامه دارد و درگیر مسائل حقوقی است. متاسفانه شرکت بامداد چوب ورشکسته شده و شرکت از سایر راه ها اقدام به اخذ مطالبات خواهد کرد به همین جهت با تیم حقوقی جدید همکاری می شود.
  • تبدیل پروژه های سرمایه گذاری به پیمانکاری از برنامه های جدی شرکت است.

نکات مهم گزارش حسابرسی به مجمع

پاسخ به بند 5 و 6 در خصوص دو پروژه مرواریدشهر و پاسارگاد:

  • همانطور که در گزارش هیئت مدیره عنوان شد پروژه پاسارگاد مسیر حقوقی خود را برای احقاق حق و خروج از پروژه دنبال می کند و همچنین در کنار آن مصالحه با سازمان گسترش و نوسازی را نیز در نظر دارد.
  • شرکت در خصوص پروژه مروارید خروج از پروژه را دنبال می کند و به دنبال مشتری برای این پروژه است.
  • هر کدام از پروژه ها به طور میانگین 250 میلیارد تومان نقدینگی لازم دارد به همین دلیل تلاش شده تا از آن ها خارج شود. شرکت از طرف توسعه ساختمان پروژه ای را در دست دارد که احتمالا طی یکسال آینده به اتمام می رسد و سودآوری خوبی از این محل نصیب شرکت خواهد شد.

پرسش و پاسخ سهامداران

  • پرسش : زمین شمشک به چه سرنوشتی دچار خواهد شد؟ این زمین آیا اصلا وجود دارد؟

پاسخ: این زمین وجود دارد، بحثی این زمین موضوع تعیین کاربری آن است. شرکت هنوز نتوانسته مجوز لازمه را بگیرد.

  • پرسش: آیا شرکت برنامه ای برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها را دارد؟

پاسخ: دارایی های شرکت عمدتا این قابلیت را ندارند.

  • پرسش: آیا شرکت توانایی قبول چند پروژه با هم را دارد؟

پاسخ: بله این توانایی در شرکت وجود دارد. از آنجایی که پروژه های آ.س.پ در تبریز و شیراز به پایان رسیده، شرکت می تواند پروژه کیش را آغاز نماید.

  • پرسش: شایعاتی  در مورد آ.س.پ هست مبنی بر اینکه که زمین های این مجموعه سند رسمی ندارد، آیا آن را تایید می کنید؟

پاسخ: زمین های شرکت تنها دارای مبایعه نامه بوده  و سند رسمی ندارد. مبایعه نامه های زمین های شرکت منطقا برابر با سند رسمی است و از آنجایی که در انتقال اسناد باید پول کلانی جا به جا شود، به این موضوع اقدام نمی‌شود، ضمن اینکه طرف قرارداد شرکت بدون ریسک است و نگرانی ای از این بابت وجود ندارد. تنها زمینی که کمی مسئله دارد، زمین شمشک است که مجموعه به دنبال رفع مسائل مربوط به این زمین است.

  • پرسش:  میزان مشارکت شرکت در پروژه مروارید چقدر است؟

پاسخ: 30-70 که 30 درصد شرکت تعاونی منطقه 22 بابت زمین و پروانه در آن شریک است و 70 درصد مربوط به ساخت قرارداد که با آ.س.پ است، این پروژه برای تکمیل نیاز به 250 میلیارد سرمایه دارد که اگر افزایش سرمایه هم صورت گیرد، اولویت مجموعه این پروژه نیست، به همین خاطر نیاز است که این پروژه به فروش رسد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها