جلسه‌ی دادگاه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در برابر شرکت تلگرام برگزار شد

جلسه‌ی دادگاه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در برابر شرکت تلگرام برگزار شد

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

جلسه‌ی دادگاه شرکت تلگرام

پیتر کوین کستل(P. Kevin Castel)؛ قاضی ناحیه‌ی جنوبی ایالات متحده‌ی آمریکا در اولین جلسه‌ی عمومی دادگاه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در برابر شرکت تلگرام اظهار داشت که طرفین دعوی «واقعیت‌های اقتصادی» فروش توکن‌های گرام به ارزش ۱٫۷ میلیارد دلار را در نظر بگیرند.

بر اساس گزارش کوینیت، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده‌ی آمریکا در اکتبر ۲۰۱۹ پیشنهاد اولیه‌ی سکه‌ی گرام را غیرقانونی ارزیابی کرده است. این سازمان در همین راستا دعوی حقوقی را بر علیه شرکت تلگرام مطرح کرده است.

قاضی پرونده در اولین جلسه‌ی دادگاه سوالاتی را در رابطه با توجیه اقتصادی اولین دوره‌ی توافق خرید توکن‌ها، مزایای فروش توکن‌های گرام در اولین دوره‌ی برگزاری پیشنهاد اولیه‌ی سکه، توانایی عملیاتی بلاکچین تان(TON) در زمان راه‌اندازی و سناریوی عواقب ناپدید شدن مدیران تلگرام در جزایر انگلیس(محلی که شرکت تلگرام در زمان راه‌اندازی پروژه‌ی رمزارزی گرام در آن مستقر شده است) مطرح کرده است.

وکیل شرکت تلگرام به دادگاه اطمینان داد که ۳۶ تاییدکننده در شبکه‌ی آزمایشی بلاکچین تلگرام نشان می‌دهد که استقبال کافی از سوی «جامعه‌ی کاربران» برای مشارکت در شبکه‌ی بلاکچین تلگرام وجود دارد.

ادعای نقض قوانین از سوی شرکت تلگرام

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده‌ی آمریکا در جلسه‌ی دادگاه بر ادعای نقض قوانین توسط شرکت تلگرام متمرکز شده بود. این سازمان اظهار داشت که فروش توکن‌ها توسط شرکت تلگرام با استاندارد‌های Reg D منطبق نیست.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده‌ی آمریکا ادعا می‌کند که شرکت تلگرام با اقدام برای فروش توکن‌ها قوانین فدرال اوراق بهادار را نقض کرده است. وکیل این سازمان در روز چهارشنبه ادعا کرد که اقدام شرکت تلگرام برای فروش توکن‌ها به سرمایه‌گذاران خصوصی در دو مرحله باید به صورت فروش عمومی اوراق بهادار در نظر گرفته شود. وی اظهار داشت که شرکت تلگرام فروش مجدد توکن‌ها در بازارهای ثانویه را به‌طور کامل محدود نکرده است. جرج تنریرو(Jorge Tenreiro)؛ وکیل ارشد کمسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اظهار داشت:

ما اعلام می‌کنیم که اقدام فروش توکن‌ها توسط شرکت تلگرام به صورت حرکت در مسیر فروش عمومی توکن‌ها و نقض بند پنجم از قانون اوراق بهادار در نظر گرفته می‌شود. جرج تنریرو

شرکت تلگرام در آغاز جلسه‌ی استماع سند‌های بیشتری را از دیگر کشور‌ها و از سوی جان هایمن(John Hyman)؛ مشاور ارشد سرمایه‌گذاری سابق این شرکت ارائه کرد.

تنریرو ادعا کرد که توکن‌های گرام به‌جز فروش در قیمت‌های بالاتر به دیگران هیچ سود دیگری برای سرمایه‌گذاران ندارد. وکیل کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا با اشاره به یادداشت‌های سرمایه‌گذاران اشاره کرد که آن‌ها انتظار کسب سود‌ دو یا سه رقمی را داشته‌اند. وی این اقدام شرکت تلگرام را به‌صورت «افزایش سرمایه‌ی مستقیم» توصیف کرد.

تشبیه توکن‌های گرام به طلا

قاضی پرونده فروش توکن‌های گرام را به طلا تشبیه کرد و اظهار داشت که فروشنده پیش از فروش فلز گرانبهای طلا از علاقه‌ی دیگران نسبت به این موضوع سوال نمی‌کند زیرا سرمایه‌گذاران اغلب با هدف فروش در قیمت‌های بالاتر طلا را خریداری می‌کنند.

تنریرو اظهار داشت که توکن‌های شرکت تلگرام برخلاف طلا برای مدت بیش از یک‌سال مسدود شده است. شرکت تلگرام هیچ‌گونه توجیه معقولی برای این اقدام ارائه نکرده است و شرایطی را برای فروش مجدد توکن‌ها در بازارهای ثانویه ایجاد کرده است. وی افزود این اقدام شرکت تلگرام خریداران اولیه‌ی توکن‌ها را به‌طور غیر قانونی در جایگاه ارائه‌دهنده‌ی توکن‌ها قرار می‌دهد و شرکت تلگرام مسئولیت این موضوع را برعهده دارد زیرا فروش مجدد توکن‌ها را محدود نکرده است.

قاضی پرونده با اشاره به توافقنامه‌ی خرید توکن‌های گرام اظهار داشت که شرکت تلگرام فروش مجدد توکن‌ها را محدود ساخته است. اما تنریرو در پاسخ اعلام کرد که شرکت تلگرام به‌جای کسب اطمینان از عدم فروش مجدد توکن‌ها تنها به اخذ تعهد از سرمایه‌گذاران اکتفا کرده است. وی از دادگاه درخواست کرد که برای متوقف ساختن شرکت تلگرام از «نقض بند پنجم قانون اوراق بهادار ایالات متحده‌ی آمریکا» کمیسیون بورس و اوراق بهادار این کشور را همراهی کند. باید توجه داشت که طرفین دعوی بر رویکرد دادگاه نسبت به دارایی‌ها کنترل ندارند.

توکن‌های گرام اوراق بهادار نیستند

الکساندر دریلوسکی(Alexander Drylewski)؛ وکیل شرکت تلگرام اظهار داشت که معیار سنجش کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به دارایی‌های دیجیتالی قابل اعمال نیست. زیرا هیچ ضمانتی برای افزایش ارزش توکن‌ها در طول زمان ارائه نمی‌شود؛ یعنی در زمان راه‌اندازی شبکه‌ی بلاکچین تان توکن‌های گرام اوراق بهادار محسوب نمی‌شوند. بر اساس گزارش کوینیت، شرکت تلگرام در بیانیه‌ی اخیر خود اعلام کرده است که نباید توکن‌های گرام به صورت اوراق بهادار ارزیابی ‌شوند.

وکیل شرکت تلگرام اظهار داشت که باید معافیت قانونی(Reg D) بر پیش‌فروش خصوصی توکن‌های گرام اعمال گردد زیرا شرکت تلگرام با سرمایه‌گذاران توافق کرده است تا پیش از راه‌اندازی بلاکچین تان از فروش توکن‌های گرام در بازارهای ثانویه خودداری کنند. وی افزود که شرکت تلگرام مسئولیت رفتار برخی از سرمایه‌گذاران در فروش مجدد توکن‌ها بدون اطلاع شرکت و در بازارهای ثانویه را بر عهده ندارد.

قاضی پرونده زمان صدور حکم نهایی را به آینده موکول کرد و‌ به وکیل شرکت تلگرام اطمینان داد که پیش از سی‌ام آوریل(زمان راه‌اندازی بلاکچین تان) حکم پرونده را صادر کند.

نظر شما نسبت به اظهارات طرفین دعوی در دادگاه فدرال ایالات متحده‌ی آمریکا چیست؟ آیا دادگاه پیشنهاد اولیه‌ی توکن‌های گرام را یه صورت یک اقدام قانونی ارزیابی خواهد کرد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.