جزئیات وام ۵۰ میلیون تومانی خبرنگاران/ اختصاص وام لوازم خانگی به زوج‌های تازه

جزئیات وام ۵۰ میلیون تومانی خبرنگاران/ اختصاص وام لوازم خانگی به زوج‌های تازه
خلاصه اخبار

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) با بیان اینکه وام ۵۰ میلیون تومانی خبرنگاران با ۱۸ درصد سود و یک ضامن پرداخت خواهد شد، گفت که قرار است در گام بعدی وام ۵۰ میلیون تومانی لوازم خانگی ایرانی به ۲۰۰ هزار زوج در قالب جهیزیه هم تعلق گیرد.

به گزارش سیگنال به نقل از ایسنا

امید قالیباف در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جزئیات تخصیص وام 50 میلیون تومانی به خبرنگاران گفت: بر اساس تفاهم نامه سه جانبه بین وزارت صمت، بانک‌ها و تولیدکنندگان، قرار شده وزارت ارشاد اسامی خبرنگارانی که در سامانه معاونت مطبوعاتی این وزارتخانه عضو هستند را به وزارت صمت اعلام کند تا آنها در قالب این تفاهم نامه از بانک ها وام 50 میلیون تومانی برای خرید لوازم خانگی ایرانی دریافت کنند.

تاکید بر پرداخت وام با یک ضامن

به گفته وی سود این تسهیلات 18 درصد است. البته تولید کنندگان موظف شدند 5 درصد تخفیف برای خبرنگاران اعمال کنند. همچنین در تفاهمنامه تاکید شده بانک‌ها فقط با یک ضامن این وام را پرداخت کنند.

قالیباف در پاسخ به سوالی درباره پیچیدگی ثبت اطلاعات خبرنگاران در سامانه وزارت ارشاد، گفت: این موضوع به معاونت امور مطبوعاتی وزارت ارشاد برمی‌گردد که باید ثبت نام خبرنگاران را در سامانه تسهیل کند. در اصل وزارت صمت برای اجرای تفاهم نامه آماده است و فقط باید اسامی در اختیار این وزارتخانه قرار بگیرد و بعد هم خبرنگارانی که اسامی آنها در سامانه وجود دارد می‌توانند برای دریافت وام به بانک مراجعه کنند.

سخنگوی وزارت صمت همچنین گفت که قرار است در گام بعدی به زودی وام 50 میلیون تومانی لوازم خانگی ایرانی به 200 هزار زوج در قالب جهیزیه هم تعلق گیرد که جزئیات این طرح به زودی اعلام خواهد شد.

وی افزود: منابع اختصاص داده شده به این طرح 10 هزار میلیارد تومان خواهد بود.

نظرات کاربران
  • باسلام
    انشاالله درست بشه
    ولوازم خانه واسه افرادی که تازه ازدواج می خواهند بکنند
    فروشگاه ها با شرایطی خاص عرضه کنند
    تا بتونیم راحتر وسایل زندگی را تهیه کنیم