جان مک‌آفی درباره ابرتورم هشدار داد و از چند ارز دیجیتال نام برد

جان مک‌آفی درباره ابرتورم هشدار داد و از چند ارز دیجیتال نام برد

به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال،

جان مک آفی بر این باور است که ارزهای دیجیتال پیگیر گریز «Privacy Coins»، توانایی حفاظت از ثروتِ سرمایه گذاران در دوران ابر تورم ارزهای رایج (فیات) را دارند.

به گزارش یوتودی، جان مک آفی (John McAfee)، یکی از مشهورترین افراد در حوزه ارزهای دیجیتال، بر این باور است که ارزهایی مثل مونرو (Monero) می‌توانند در طول بحران مالی (احتمالی) پیش رو به یک سرپناه امن برای افرادی بدل شوند که می‌خواهند از سرمایه‌هایشان محافظت کنند. او در صحبت‌های خود علاوه بر مونرو به پرایوسی کوین‌های دیگر از جمله سیفکس (Safex) و آپولو (Apollo) نیز اشاره کرد. مک آفی در توییتی می‌نویسد:

کوید ۱۹ چه تاثیری بر اقتصاد و به طور خاص حوزه ارزهای دیجیتال خواهد داشت؟

قرنطینه، اقتصاد جهانی را ویران خواهد کرد و یک ابر تورم برای ارزهای فیات رخ می‌دهد.

ارزهای دیجیتال، خصوصا پرایوسی کوین‌هایی مثل مونرو، سیفکس و آپولو، پناهگاهی امن برای سرمایه گذاران خواهد بود.

جان مک آفی تا به اینجا مرتباً تهدیدات ناشی از ویروس کرونا را کم اهمیت شمرده و معتقد است که ادامه یافتن قرنطینه کنونی، آثار بسیار مخربی را متحمل اقتصاد جهانی خواهد کرد.

به طور مشخص، ارزهای ملی در معرض خطر ابر تورم‌ها قرار دارند و چاپ زیاد از حد آنها می‌تواند باعث ایجاد اوضاعی شود که در حال حاضر در ونزوئلا و زیمبابوه شاهد آن هستیم.

طبق گزارش‌ها، تا به اینجا بسیاری از بانک‌های مرکزی در سرتاسر جهان، سیاست‌های مالی قابل توجهی را به مرحله اجرا گذاشته‌اند. اجرای سیاست‌های تسهیل کمی و تزریق پول نقد به کسب‎وکارهای مختلف از جمله سیاست‌هایی بوده که بانک مرکزی آمریکا آنها را اجرا کرده است.

جان مک آفی پیش‌تر پیش‌بینی کرده بود که قیمت بیت کوین به ۱ میلیون دلار خواهد رسید و این پیش‌بینی باعث شد تا نام او در جامعه بیت کوین بیش از پیش بر سر زبان‌ها بیفتد. او از اوایل سال جاری میلادی (دی) نیز به انتقاد از بیت کوین پرداخت! او در صحبت‌های خود بیت کوین را با فورد مدل تی مقایسه کرد و گفت که اولین بودن، صرفا به معنای دورنمای آینده یک صنعت نیست.

در آن زمان، وی خاطر نشان کرد که مونرو ارز دیجیتال جدید مورد علاقه اوست، به همین دلیل در توییت اخیر خود نیز از مونرو استفاده کرده است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.