جامعه چینی TON پروژه ارز دیجیتال تلگرام خود را عرضه می کند

جامعه چینی TON پروژه ارز دیجیتال تلگرام خود را عرضه می کند

به گزارش سیگنال به نقل از میهن بلاکچین،

گروه جامعه چینی شبکه متن باز تلگرام دیروز اعلام کرد که دو هفته پس از کنار گذاشتن پروژه بلندپروازانه توسط تلگرام، در آستانه عرضه نسخه بلاک چین مختص به خود است.

جامعه چینی TON در پست بلاگ امروز خود نوشت:

در مرحله اول، ما در صدد شروع شبکه آزمایشی بلاک چین TON، به خدمت گرفتن نودها و توسعه دهندگان بیشتر برای پیوستن به شبکه و آزمایش آن هستیم.

تلگرام از سال ۲۰۱۸ در حال توسعه شبکه متن باز تلگرام (TON) بوده است. پاول دوروف موسس تلگرام، شبکه TON را به عنوان روشی برای ارسال ارز دیجیتال درون برنامه پیام‌رسان تلگرام با ۴۰۰ میلیون کاربر ماهانه در نظر داشت.

این بلاک‌چین برای عرضه در ماه اکتبر ۲۰۱۹ برنامه ریزی شده بود، اما تلگرام موافقت کرد تا دستیابی به نتیجه و حکم پرونده شکایت SEC، عرضه این شبکه را به تعویق بیاندازد. در این شکایت آمده بود که جذب سرمایه ۱.۷ میلیارد دلاری تلگرام غیرقانونی بود. این شکایت ماه ها به طول انجامید و تلگرام سرانجام مجبور به بازگرداندن پول سرمایه گذاران شد. سپس کل پروژه را لغو کرد.

پروژه چینی عرضه TON یکی از چندین اقدامات موجود برای زنده نگه داشتن شبکه متن باز تلگرام است. پروژه های Free TON و NewTON هر دو با استفاده از کد متن باز منتشر شده توسط تلگرام، به دنبال فعال کردن شبکه TON هستند.

میتیا گوروشفسکی (Mitja Goroshevsky) موسس TON Labs که یکی از توسعه دهندگان شخص ثالث TON بود و اکنون بر روی Free TON کار می‌کند گفت برنامه جامعه چین تهدیدی برای او محسوب نمی‌شود و فقط مزیت های بیشتری را به همراه دارد. موفقیت پروژه های TON که توسط جامعه مدیریت می‌شوند شایستگی های بسیار زیادی دارند.

گوروشفسکی افزود:

این فناوری در دسترس همگان قرار دارد و همه می‌توانند آن را عرضه کنند. این کار آسانی است. سایر اقدامات دشوار است. کاربران تصمیم خواهند گرفت که کدام پروژه، بار فنی بیشتری دارد و بهتر و غیرمتمرکزتر است.

پروژه Free TON در تاریخ ۷ می عرضه شد و گوروشفسکی پیش بینی کرده است که شبکه طی یک ماه آتی به طور کامل عرضه خواهد شد. اما هم اکنون نیز صرافی ها تقاضای بسیار زیادی را ابراز کرده اند و هنگامی که توکن اصلی این پروژه به اسم TON Crystals توزیع شود، صدها تاییدکننده در شبکه آزمایشی آماده خواهند بود.

دوروف در نامه خداحافظی خود از این پروژه، هیچ کدام از برنامه های جامعه را تایید نکرد و گفت:

در خصوص پول و اطلاعات خود به آنها اعتماد نکنید. هیچکدام از اعضای قبلی و کنونی تیم ما در هیچکدام از این پروژه ها حضور ندارند. اگرچه ممکن است شبکه هایی بر بستر فناوری ای که ما برای TON ایجاد کردیم به وجود بیایند اما ما هیچگونه ارتباطی با آنها نخواهیم داشت و بعید است که هیچگونه پشتیبانی از آنها داشته باشیم.

جامعه چینی TON از این موضوع نگرانی ندارد و در پست بلاگ خود نوشته است:

تاریخ توسط افرادی نوشته شده است که به حل مشکلات پرداخته اند. هیچ فداکاری بدون دلیل و هدف نیست. دیروز TON فدا شد اما امروز ما برمی‌خیزیم.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.