جاده‌ی صعود پوند/دلار، هموار

جاده‌ی صعود پوند/دلار، هموار
خلاصه اخبار

علیرغم افزایش بهای دلار آمریکا، به دلیل برطرف‌شدن نگرانی‌ها پیرامون بحران بانکی، ارز ریسکی پوند مورد حمایت قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز ، سایت «اف‌ایکس استریت» در یادداشتی با مروری بر رویدادها و گزارش‌های کلیدی اخیر، درباره‌ی نوسانات و چشم‌انداز تکنیکال جفت‌ارز پوند/دلار اینگونه می‌نویسد:

پوند/دلار (GBP/USD) به سمت سطح 1.2350 بازگشته است و روند صعودی را در ساعات اولیه‌ی معاملاتی اروپا از سر می‌گیرد. خلق و خوی خوش‌بینانه در بازار که به واسطه‌ی کاهش نگرانی‌های بانکی هدایت می‌شود، به رغم افزایش گسترده‌ی دلار آمریکا ، پشتوانه‌ی ارز ریسکی پوند است.

شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار چهار ساعته به سمت 60 کاهش یافت. پوند/دلار (GBP/USD) در نزدیکی مرز پایین کانال رگرسیون صعودی معامله می‌شود که نشان‌دهنده‌ی از دست رفتن حرکت صعودی است. با این وجود، حرکت قیمت اخیر نمی‌تواند حاکی از آن باشد که فروشندگان علاقه‌ای به ورود دارند. از این رو، این جفت می‌تواند در کوتاه‌مدت به حواشی حرکت کند.

در جهت نزولی، 1.2300 (سطح روانشناختی، سطح ایستا، حد پایین کانال صعودی) به عنوان پشتیبانی کلیدی تراز می‌شود. در صورتی که پوند/دلار GBP/USD به زیر آن سطح سقوط کند و از مقاومت آن استفاده کند، 1.2260 (میانگین متحرک ساده 50 دوره‌ای در نمودار چهار ساعته) می‌تواند به عنوان حمایت بعدی زیر 1.2230 (سطح استاتیک) دیده شود.

پوند/دلار

پس از حرکت روز سه شنبه، به نظر می‌رسد مقاومت در 1.2350 شکل گرفته است. بالاتر از آن سطح، نقطه‌ی وسط کانال صعودی به عنوان مانع بعدی در سطح 1.2370 قرار می‌گیرد، قبل از اینکه جفت بتواند 1.2400 (سطح روانی، سطح ایستا) را هدف قرار دهد.

پوند/دلار (GBP/USD) پس از مواجهه با مقاومت در سطح 1.2350، کشش خود را از دست داد و در اوایل چهارشنبه به منطقه‌ی 1.2300 عقب‌نشینی کرد. چشم‌انداز تکنیکال کوتاه‌مدت به از دست دادن حرکت صعودی اشاره می‌کند و این جفت می‌تواند در غیاب محرک‌های اساسی در مرحله‌ی تثبیت باقی بماند.

داده‌های منتشر‌شده توسط بانک انگلستان در روز چهارشنبه نشان داد که اعتبار مصرف‌کننده از 1.686 میلیارد پوند در ژانویه به 1.413 میلیارد پوند در ماه فوریه کاهش یافته است. اگرچه این رقم بالاتر از انتظار 1.3 میلیارد پوندی بازار بود، اما نتوانست به پوند کمک کند تا قدرت خود را بازیابد.

در نیمه‌ی دوم روز، فروش مسکن معوق ماه فوریه، که پیش‌بینی می‌شود به دنبال افزایش شگفت‌انگیز 8.1 درصدی ژانویه، 3 درصد کاهش یابد، برای انگیزه‌ای جدید مورد توجه قرار خواهد گرفت. کاهش بیشتر از میزان پیش‌بینی‌ها می‌تواند به دلار آمریکا آسیب برساند و بالعکس، البته واکنش بازار به این داده‌های سطح پایین احتمالاً کوتاه‌مدت خواهد بود.

در عین حال، معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده پس از عملکرد نه‌چندان مطلوب وال استریت در روز سه‌شنبه در محدوده‌ی مثبت معامله می‌شود. افزایش مجدد شاخص‌های اصلی ایالات متحده می‌تواند سودهای بازیابی دلار را محدود کند و پوند/دلار آمریکا را مورد حمایت قرار دهد. از سوی دیگر، در صورت تغییر منفی در خلق و خوی ریسک، این جفت احتمالاً تحت فشار نزولی قرار خواهد گرفت.

مرجع: شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز