ثروتمندترین افراد آفریقا در سال جدید را بشناسید

ثروتمندترین افراد آفریقا در سال جدید را بشناسید

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

اقتصادآنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش فوربس، مانند سایر نقاط جهان، ثروتمندانآفریقایی نیز به خوبی از میان بیماری‌ همه‌گیر جان سالم به در برده‌اند. ثروت 18میلیاردر این قاره به طور میانگین 4.1میلیارد دلار بوده که 12درصد بیشتر از سال گذشته است.

در صدر این لیست باز هم نام الیکو دانگوت به چشم می‌خورد که برای دهمین سال متوالی به عنوان ثروتمندترین فرد قاره آفریقا معرفی شده است. دارایی وی در حال حاضر 12.1میلیارد دلار ارزش دارد که به لطف صعود 30درصدی ارزش سهام شرکت Dangote Cement، 2میلیارد دلار به ثروت دانگوت اضافه شده است.

دومین فرد ثروتمند آفریقا، ناصف ساویریس بوده که بزرگترین دارایی وی در برند ورزشی نایکی بوده و 6درصد از سهام آن را در اختیار دارد.

در رتبه سوم، نیکی اوپنهایمر از آفریقای جنوبی است که سهمی را از شرکت الماس DeBeers به ارث برد و تا سال 2012 آن را اداره کرد. در آن زمان 40درصد از سهام خانوادگی خود در DeBeers را به شرکت معدنکاری بزرگ AngloAmerican به قیمت 5.1میلیارد دلار فروخت.

فردی که در سال 2020 بیشترین سود را کسب کرد، یک سرمایه‌دار سیمان دیگر به نام عبدالصمد رابیو از نیجریه بود که ارزش سهام شرکت وی (BUA Cement PLC) در سال گذشته دو برابر شد. این دستاورد سبب شد ثروت رابیو 77درصد افزایش یابد و به 5.5میلیارد دلار برسد.

در حالی که برخی از میلیاردرها ثروتمندتر شدند، دارایی دو نفر از لیست ثروتمندترین افراد آفریقا به زیر یک میلیارد دلار سقوط کرد که هر دوی این افراد زن بودند.

بر اساس محاسبات فوربس، ثروت فلورونشو آلاکیا از نیجریه، که صاحب یک شرکت اکتشاف نفت است، به دلیل کاهش قیمت نفت ثروت وی به کمتر از یک میلیارد دلار کاهش یافت.

از سوی ایزابل دوس سانتوس که از سال 2013 ثروتمندترین زن آفریقا بوده، به دلیل یک سری مسائل دادگاهی برخی از دارایی‌های وی در آنگولا و پرتغال توقیف شد و از این لیست عقب ماند. در ژانویه 2020، دادستان آنگولا وی را به اختلاس و پولشویی متهم کرد.