ثبت و بروزرسانی اطلاعات سهامداران در سامانه سجام اجباری شد

ثبت و بروزرسانی اطلاعات سهامداران در سامانه سجام اجباری شد
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از تسنیم، معاونت عملیات شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تمام متقاضیان دریافت خدمات پایه مکلف به ثبت اطلاعات خود در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) هستند. در این اطلاعیه آمده است: بنا بر مصوبه 22 فروردین 97 سازمان بورس و […]

به گزارش سیگنال به نقل از تسنیم، معاونت عملیات شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تمام متقاضیان دریافت خدمات پایه مکلف به ثبت اطلاعات خود در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) هستند.

در این اطلاعیه آمده است: بنا بر مصوبه 22 فروردین 97 سازمان بورس و اوراق بهادار، کلیه متقاضیان دریافت خدمات پایه نظیر کد معاملاتی مکلفند نسبت به ثبت اطلاعات خود در سامانه فوق اقدام نمایند. همچنین کلیه اشخاص تحت نظارت (ناشران) ملزم به ثبت، تکمیل و به روزرسانی اطلاعات مشتریان در این سامانه هستند.

گفتنی است از تاریخ 25 مهرماه 1397 پذیرش، ثبت و هرگونه اقدام بابت درخواست‌ها با ارائه مستندات مبتنی بر ثبت و بروزرسانی اطلاعات در سامانه سجام انجام می پذیرد.

کلیه ناشران برای دریافت آخرین نسخه فرم ها به بخش فرم های شرکت در تارنمای شرکت سپرده گذاری مرکزی به نشانی www.csdiran.com مراجعه کنند.

این گزارش می‌افزاید: سجام یک سامانه زیرساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از سرمایه گذاران، مشتریان و مدیران نهادها در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده های تایید شده خواهند بود.

از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دایمی فرد ثبت می شود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.