ثبت نام۲۷ هزار نفر از جوانان کردستانی برای دریافت تسهیلات ازدواج

ثبت نام۲۷ هزار نفر از جوانان کردستانی برای دریافت تسهیلات ازدواج
خلاصه اخبار

سنندج- مدیر کل ورزش و جوانان کردستان از ثبت نام ۲۷ هزار و ۲۱ نفر از جوانان کردستانی برای دریافت تسهیلات ازدواج خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر ، حامد جولایی روز یکشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان کردستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در استان کردستان بالغ بر 27 هزار و 21 نفر برای تسهیلات ازدواج در بانک‌های مختلف ثبت نام کرده اند که نزدیک به 17 هزار و 912 نفر تاکنون موفق به دریافت این تسهیلات شده اند.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 400 میلیارد تومان وام توسط بانک‌های استان در اختیار زوجین قرار گرفته است، افزود: امیدوارم مابقی تسهیلات به تعداد 6 هزار و 182 نفر تا آخر سال جاری پرداخت شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان عنوان کرد: برای اولین بار در استان کردستان بالغ بر 30 میلیارد تومان وام به زوجین پرداخت شده است و بالغ بر 350 برنامه مختلف در سطح استان برای هفته جوان برگزار شده است.

پیام جلالی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: حوزه معاونت جوانان در جمعیت هلال احمر پیشینه تاریخی داشته و در حوزه فرهنگی برای جوانان فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه کارگاه آموزشی ازدواج آسان در 5 شعبه استان به تعداد 650 نفر شرکت کننده برگزار شده است، افزود: برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از ایدز با حضور 175 نفر از جوانان، برگزاری کارگاه آموزشی تغذیه و ازدواج، بهبود تغذیه، ایستگاه سلامت، حضور در همایش پیاده روی از دیگر برنامه‌ها و فعالیت‌های این اداره است.

حسین رسولی مدیرکل بهزیستی استان کردستان نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: در حوزه نوجوان وجوانان سازمان بهزیستی استان کردستان در سه بخش مهم فعالیت‌های مستمری دارد.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان بیان کرد: در حوزه معلولین برنامه‌های مختلفی از جمله جشنواره فرهنگی و هنری معلولین زاگرس، بازی‌های بومی و محلی در سطح شهر و روستا، آموزش در زمینه بیماری‌های واگیر و تجلیل از جوانان و نوجوانان معلول به مناسبت‌های مختلف و ایجاد زمینه اشتغال با محوریت جوانان دارای معلولیت در ایام مختلف سال انجام شده است.

رسولی عنوان کرد: در حوزه امور پیشگیری نیز 14 گروه همیار سلامت روان در سطح استان تشکیل شده است.

وی افزود: پایگاه‌های سلامت اجتماعی با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اجرای برنامه مشارکت اجتماعی نوجوانان در جهت ارتقای سلامت اجتماعی به عنوان طرح مانا با حضور 300 نفر از دیگر برنامه‌های حوزه جوانان است.

مرجع: مهر