ثبات در بازار، عامل جذب هرچه بیشتر سرمایه‌ گذاران به بازار سرمایه خواهد بود

ثبات در بازار، عامل جذب هرچه بیشتر سرمایه‌ گذاران به بازار سرمایه خواهد بود
خلاصه اخبار

فهرست عناوینارزش بازار شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در بازار بورس طی آذر ماه سال جاری روند درمجموع ثابت بوده و طی این مدت همواره ارزشی بیش از 150،000 هزار میلیارد را حفظ کرده است. به گزارش سیگنال به نقل از فلزات آنلاین، ارزش بازار شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در آذر ماه سال جاری […]

ارزش بازار شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در بازار بورس طی آذر ماه سال جاری روند درمجموع ثابت بوده و طی این مدت همواره ارزشی بیش از 150،000 هزار میلیارد را حفظ کرده است.

به گزارش سیگنال به نقل از فلزات آنلاین، ارزش بازار شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در آذر ماه سال جاری براساس اطلاعات منتشر شده توسط مدیریت فناوری بورس تهران، در نمودار 1 آورده شده است. همانطور که مشاهده می‌شود، طی آذر ماه سال جاری ارزش بازار این شرکت در مجموع روندی به‌نسبت ثابتی را طی کرده است.
در نمودار 2، حجم و ارزش معاملات شرکت معدنی و صنعتی چادرملو طی آذر ماه آورده شده؛ همانگونه که در این نمودار نیز قابل مشاهده است، حجم و ارزش معاملات شرکت به جز چند استثنا درمجموع روندی ثابت دارد.
طی چندماه گذشته، بازار سرمایه کشور متاثر از مسائل اقتصادی کشور، تحت تاثیر ریسک‌های سیستماتیک، تغییرات قیمت طلا و ارز و همچنین قیمت جهانی نفت قرار داشت و همین امر تا حدی فضا را برای حضور سرمایه‌گذران در بازارهای سرمایه ملتهب کرده بود. اما خوشبختانه در حال حاضر تاثیر این ریسک‌ها کاهش پیدا کرده است. مهمترین مساله در اقتصاد کشور ثبات در بازار ارز و سکه بود، دولت در چند هفته اخیر توانست تا حد قابل توجهی از نوسانات ارزی بکاهد و تداوم این روند می‌تواند ورود موج جدیدی از نقدینگی را به بورس نوید دهد. اگر این ثبات توسط دولت مدیریت شود، در کوتاه مدت و میان مدت، شاهد رونق بازار سرمایه خواهیم بود که همین امر می‌تواند موجب رشد ارزش بازار شرکت‌ها شود.

برچسب‌ها