تیم درپر: بیت‌کوین بزودی ۵ درصد از سهم بازار جهانی را در اختیار خواهد گرفت

تیم درپر: بیت‌کوین بزودی ۵ درصد از سهم بازار جهانی را در اختیار خواهد گرفت
خلاصه اخبار

تیم درپر(Tim Draper) سرمایه‌گذاری میلیاردر و یکی از طرفداران پروپاقرص رمزارز بیت‌کوین(با نماد BTC) در جدیدترین صحبت‌های خود اظهار نموده که رمزارز بیت‌کوین طی ۵ سال آینده می‌تواند بیش از ۵ درصد سهم بازار جهانی را در اختیار بگیرد. وی همچنین عنوان نموده که این رمزارز باعث تغییر اساسی و تداخل در کسب و کار صندوق‌های سرمایه خواهد شد.

به گزارش سیگنال به نقل از کوین ایتی، در حالی که افرادی همچون آیا ایلان ماسک(Elon Musk مدیرعامل کمپانی تسلا و SpaceX) و جف بزوس(مدیرعامل کمپانی Amazon) بر روی تحقیقات فضایی و مریخ تمرکز کرده‌اند، آقای تیم درپر(Tim Draper) سرمایه‌گذاری میلیاردر، همچنان پای خود را بر روی زمین می‌کوبد. البته برخی معتقد‌اند که پیش‌بینی قیمت ۲۵۰ هزار دلاری برای بیت‌کوین توسط وی نوعی خواب و خیال بوده است. اما براساس صحبت‌های اخیر آقای درپر، این حرف‌ها خیال پرستی نیست.

وی در جدید‌ترین مصاحبه‌ی خود عنوان نموده که بیت‌کوین بزودی ۵ درصد سهم بازار جهانی را بدست خواهد گرفت. وی در رابطه با این موضوع چنین گفت:
من معتقد‌ام که طی چهار سال آینده یا حدود آن، بیت‌کوین چیزی در حدود ۵ درصد سهم بازار کره‌ی زمین را در اختیار خواهد گرفت.
آقای درپر در صحبت‌های خود به ویژگی‌های اصلی رمزارز بیت‌کوین(با نماد BTC) از جمله غیرمتمرکز بودن، شفافیت و بهتر از ارزهای فیات بودن، اشاره کرد. وی یکی از اولین سرمایه‌گذاران بیت‌کوین است و زمانی که قیمت این رمزارز حدود ۶۳۲ دلار بود، او ۳۰ هزار واحد بیت‌کوین خریداری کرد. او در صحبت‌های خود اشاره کرد که این سرمایه‌گذاری حالا بیش از ۱۰ برابر ارزش دارد و هیچ شکی ندارد که این رقم بیشتر از این نیز خواهد شد.
آقای درپر همچنین پیش‌بینی کرد که بیت‌کوین در آینده باعث اختلال در مدل کسب و کار صندوق‌های سرمایه‌ خواهد شد.
من در نهایت می‌خواهم یک صندوق مالی وجود داشته باشد که بیت‌کوین سپرده‌گذاری کنم، و همه بیت‌کوین به کارکنان و تامین‌کنندگان خود پرداخت کنند، زیرا در این صورت دیگری نیازی به حسابدار، قانون، دفاتر سررسید و صندوق نگهداری نیست. همه‌چیز به این راحتی انجام می‌شود.
با توجه به اینکه تراکنش‌ها بر روی بلاک‌چین ذخیره می‌شوند، تمام شرکت‌کنندگان مرتبط نیز می‌توانند همه‌چیز را ببینند. آقای درپر یکی از طرفداران پروپاقرص بیت‌کوین است اما در رابطه با دیگر رمزارزهای ثانویه نیز با دید باز رفتار می‌کند.گرچه او انتظار دارد که روزی اغلب پروژه‌های رمزارزی از بین رفته و بازار تنها شامل بهترین موارد خواهد بود.
تیم درپر در فیس‌بوک
احتمالا از این خبر آگاهی داشته باشید که شرکت بزرگ رسانه‌های اجتماعی فیس‌بوک اخیرا یک سرمایه‌ی ۱ میلیارد دلاری برای رمزارز پایدار خود کنار گذاشته است، و آقای درپر نیز با این پروژه در ارتباط است. علاوه بر این موضوع، طی هفته‌ی جاری مشکلاتی در این کمپانی بزرگ بوجود آمده است، تاجایی که آقای کریس هیوجز(Chris Hughes) یکی از بنیان‌گذاران و سخنگوی کمپانی فیس‌بوک، خواستار فروپاشی این کمپانی شده است. البته آقای درپر به این موضوع علاقه‌ای ندارد.

اگر این گفته‌های و پشتیبانی‌های آقای درپر معنادار باشند، پس احتمال آن وجود دارد که به زودی شاهد اخباری در رابطه با ادغام یک صندوق سرمایه‌ در پروژه‌ی بلاک‌چین زاکربرگ باشیم.

تیم درپر: بیت‌کوین بزودی ۵ درصد از سهم بازار جهانی را در اختیار خواهد گرفت


در همین حین، قیمت رمزارز بیت‌کوین نیز حدود ۶۷۵۰ دلار متغیر است. این رقم با پیش‌بینی ۲۵۰ هزار دلاری آقای درپر فاصله‌ی زیادی دارد، اما در صورتی که بیت‌کوین بتواند ۵ درصد سهم بازار جهانی را بدست آورد، قطعا تغییرات بزرگی در اقتصاد مالی جهان رخ خواهد داد.

منبع: coinit.ir