تکمیل فرآیند ثبت نام مسکن ملی از امروز

تکمیل فرآیند ثبت نام مسکن ملی از امروز

به گزارش سیگنال به نقل از ایسنا، مرحله اول ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن با ارسال پیامک در روز دوشنبه 14 بهمن ماه به متقاضیان واجد شرایط انجام شد و از روز چهارشنبه 16 بهمن ماه افراد مذکور می‌توانند با ورود به سامانه tem.mrud.ir ضمن تطبیق مدارک و بررسی شرط چهارم که شامل پنج سال سابقه سکونت در محل موردتقاضای مسکن است ثبت‌نام نهایی خود را انجام دهند.

امکان اعتراض برای حذف شدگان نیز وجود دارد. این دسته از متقاضیان باید اول اسفند به سامانه ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن مراجعه کرده و دلایل رد تقاضای خود را مشاهده کنند.

محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی در این خصوص گفته است: چنانچه به هر دلیلی اشتباهی رخ داده باشد مانند افرادی که برای مسکن مهر ثبت‌نام کرده و فرم ج آنها قرمز شده در حالی که هیچ واحدی به آنها تخصیص نیافته، تقاضایشان ثبت و رسیدگی‌های لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

اردبیل، خوزستان و سیستان و بلوچستان دارای بیشترین متقاضی

معاون مسکن وساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: در ثبت‌نام مرحله اول، استان‌های اردبیل با 66 درصد، خوزستان با 64 درصد و استان‌های سیستان‌وبلوچستان و کرمان مشترکا با 62 درصد بیشترین متقاضیان واجدشرایط را به خود اختصاص دادند.

محمودزاده با اشاره به اینکه استان‌های سمنان با 35 درصد، خراسان جنوبی با 39 درصد، و استان مرکزی با 41 درصد کمترین آمار متقاضی واجدشرایط را در مرحله اول ثبت نام به خود اختصاص دادند، افزود: در استان تهران 46.5 درصد واجد شرایط شناخته شده و 53.5 درصد جزو حذف شدگان بودند.

بررسی سابقه سکونت پنج ساله متقاضیان

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، یکی از بررسی‌ها برای استان‌ها باقیمانده است که شامل سابقه پنج سال سکونت در محلی است که متقاضیان ثبت نام کرده‌اند که این مورد باید بررسی شود.

محمودزاده خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود با بررسی آن شرط نیز، ریزش‌هایی در متقاضیان غیرقطعی مرحله اول رخ دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری این مطلب که پالایش مرحله اول مربوط به آمارهایی است که شامل سبز بودن فرم ج، عدم مالکیت و استفاده نکردن از تسهیلات بانکی است، توضیح داد: روز گذشته، 14 بهمن به تمامی واجدان شرایط در مرحله اول ثبت‌نام پیامک ارسال شد. از فردا 16 بهمن، متقاضیانی که پیامک دریافت کرده‌اند باید به سایت  مراجعه کنند. در سایت جدول زمانبندی حضور متقاضیان و آدرسی که باید برای  تکمیل و تطبیق مدارک به آن مکان، مراجعه کنند درج شده است.

وی با تاکید بر اینکه سعی شده تا مراجعه مردم و مراحل ثبت‌نام به دقت انجام شود، گفت:  در سامانه ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن زمان حضور در نمایندگی‌ها و یا ادارات کل، بر اساس حروف الفبا، زمانبندی شده است.

محمودزاده ادامه داد: آن دسته از متقاضیانی که در شهرهای کوچک و شهرهای زیر 100 هزار نفر هستند به نمایندگی‌ها و یا ادارات کل بنیاد مسکن که آدرس و زمان آن قید شده است مراجعه می‌کنند. همچنین آن دسته از متقاضیانی که در شهرهای بزرگتر هستند یا به ادارات کل و یا نمایندگی‌هایی که بنیاد مسکن معرفی می‌کند، مراجعه خواهند کرد. در شهرهای جدید نیز متقاضیان به نمایندگی شرکت‌های عمران شهرهای جدید مراجعه می‌کنند.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، متقاضیان در نمایندگی‌های تعیین شده، تشکیل پرونده داده و بر اساس شرایطی که در سایت اعلام شده اصل مدارک و با اسکن ارایه شده مطابقت داده می‌شود. در صورتیکه همه مدارک تکمیل و مطابقت داشته باشد و تعهد محضری که باید بدهند آماده باشد پرونده تکمیل و متقاضیان برای تشکیل پرونده به بانک معرفی می‌شوند.

آورده اولیه متقاضیان 30 تا 40 میلیون تومان است

وی تاکید کرد: متقاضیان باید در این مرحله 30 تا 40 میلیون تومان آورده اولیه داشته باشند. آورده‌های اولیه متقاضیان در حسابی به نام خودشان باز می‌شود و بعد از آن نیز متقاضیان به پروژه‌ها معرفی خواهند شد. بر اساس قراردادی که بین سازنده و متقاضی بسته می‌شود جدولی ابلاغ می‌شود که مشخص می‌کند، متقاضیان باید در چه مراحلی چه میزان آورده دیگر علاوه بر تسهیلات بانکی به حساب خود واریز کنند.

برچسب‌ها