تکرار سرنوشت بیت کوین برای اتریوم؛ ریزش قیمت با عرضه قراردادهای آتی CME

تکرار سرنوشت بیت کوین برای اتریوم؛ ریزش قیمت با عرضه قراردادهای آتی CME

به گزارش سیگنال به نقل از میهن بلاکچین،

همانند آنچه برای بیت کوین اتفاق افتاد، قرارداد آتی اتریوم در بورس کالای شیکاگو (CME) در ماه اول خود در بازار نزولی قرار گرفته است.

قراردادهای آتی (فیوچرز) به سرمایه‌گذاران سازمانی اجازه می‌دهد تا در برابر ریسک حرکات قیمت یک دارایی، پوششی ایجاد کنند. بورس کالای شیکاگو درست همانند بیت کوین، قبل از آنکه اتریوم به بالاترین قیمت خود صعود کند بازار معاملات آتی آن را راه‌اندازی کرد. از این لحاظ جای تعجب نیست که ماه اول راه‌اندازی این بازار با ارائه امکان فروش استقراضی (Short) بازاری خرسی باشد.

اولین ماه بازار معاملات آتی اتریوم در بورس کالای شیکاگو CME

دژاوو در قرارداد آتی ارزهای دیجیتال

CME بازار قرارداد آتی اتریوم را در 8 فوریه راه‌اندازی کرد که در آن زمان قیمت ETH معادل 1600 دلار بود. در 21 فوریه معروف‌ترین آلتکوین بازار به رکورد قیمتی 2050 دلار دست یافت و از آن زمان تا کنون حدود 30٪ ریزش قیمت را تجربه کرده است. در زمان نگارش این مقاله قیمت هر واحد اتر معادل 1432.20 دلار است که حدودا 10٪ کمتر از زمان عرضه این بازار بوده است.

از زمان شروع به کار این معاملات در بورس کالای شیکاگو، عملکرد اتریوم به نسبت بیت کوین بسیار ضعیف‌تر بوده است، قابل ذکر است که در گذشته زمانی که برای اولین بار معاملات آتی BTC در این بازار راه‌اندازی شد، این ارز نیز عملکردی به شدت ضعیف‌تر از اتریوم از خود نشان داده بود.

 

خلاصه وضعیت بازار آتی اتریوم در cme

در سال 2017 بعد از راه‌اندازی معاملات آتی بیت کوین، این ارز به رکورد قیمت خود دست پیدا کرد و یک هفته بعد قیمت آن سقوط کرد. همین اتفاق برای اتریوم نیز بعد از سه سال رخ داده است. البته که بازار بعد از آن صعودی شد و انتظار می‌رود همین روند نیز برای اتریوم تکرار شود.

بورس کالای شیکاگو (CME) گزارش داده است که اندازه قراردادها در 23 فوریه به بالاترین میزان خود به تعداد 2092 معامله رسیده است. این تعداد قرارداد تا روز گذشته به 749 معامله کاهش یافته است.

از آنجا که اتریوم 2.0 در شرف راه‌اندازی است و رشد فزاینده فرصت‌های استیکینگ یا سهام گذاری، قیمت اتریوم را به سمت رکوردهای جدید سوق می‌دهد، انتظار می‌رود قراردادهای آتی بلند مدت روندی صعودی‌تر را دنبال کنند.

دورنمای قیمت اتریوم

در زمان نگارش این خبر، ارز دیجیتال ETH نسبت به روز گذشته 7٪ صعود داشته است و در 7 روز گذشته حدودا 23٪ کاهش قیمت را تجربه کرده است. این در حالیست که در 28 فوریه اتریوم به پایین‌ترین میزان قیمت خود در یک ماه اخیر رسید و سطح 1300 دلار را لمس کرد و مجددا به کانال 1400 دلاری وارد شده است.

در این قیمت، سطح حمایت بسیار قوی وجود دارد و اتریوم برای حفظ مومنتوم خود باید بالاتر از آن قرار داشته باشد. ریزش مجدد ممکن است تا 1200 دلار اتفاق بیفتد. با این حال در صورت ادامه روند صعودی مقاومت 1600 دلاری در پیش روی است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.