توییت مهدی رباطی درخصوص وضعیت فعلی بورس تهران

توییت مهدی رباطی درخصوص وضعیت فعلی بورس تهران

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

به گزارش اقتصادآنلاین، مهدی رباطی، کارشناس بازار سرمایهدرخصوص وضعیت فعلی بورس تهران در توییتی نوشت: بورس⁩ تهران در قیمت‌هایی بسیار نازل و دارای جذابیت برای سرمایه‌گذاری بلندمدت است. عواملی نظیر قیمت مناسب کامودیتی ، افزایش ضریب نفوذ اجتماعی ، نقدینگی موجود و ریزش شدید چند ماه گذشته بازار را در نقاط کم ریسکی قرار داده. 

 اما آنچه سبب می‌شود با این ارزندگی‌ کماکان شاهد این وضعیت در بورس باشیم قوانین ضد نقدشوندگی و غیرکارشناسی و سیاسی شدن فضای بورس و ندانم کاری‌های انبوه است. همانطور که اشاره کردم اثر تصمیم سران قوا هم 35 واحد ریزش در هفته گذشته بو‌د.

 بورس⁩ بازاری مورد کم لطفی و سهامداران مظلوم اسیر این فضای غیرکارشناسی هستند. مارکت ما برای رونق نه نیاز به صدقه 200 میلیونی دارد و نه منت حمایت. با منطق اقتصادی و قوانین استاندارد بازار به شرایط رونق بازخواهد گشت.

بجای ⁧منت⁩ گذاشتن بر سر سهامدار با الزام حقوقی‌ها مبنی بر بازگرداندن بخشی از فروشهای بهار و تابستان99 به بازار و همچنین استاندارد کردن دامنه نوسان و برخی تصمیمات ساده دیگر مانند توسعه آپشن‌ها و الزام شرکتها به چا‌پ آن‌ها بدون خلق پول براحتی پایداری به بازار باز خواهد گشت.

 راه‌حل‌های بهبود بازار روشن است و‌ قدرت سران قوا هم نمی‌خواهد. اما در صباح انتخابات 1400 این مانورها بیشتر از آنکه اجرایی باشد سر به سر سهامداران گذاشتن و‌ شوخی با آنهاست، و الا همه می‌دانند 200 میلیون اگر قرار است به بورس کمک شود نشود بهتر است.

 اگر قرار است بر سر بورس منت گذاشته شود آن عدد 2 میلیارد دلار است نه 200 میلیون و با روشهای درست که اشاره شد نیازی به این ارقام هم نیست.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.