تولید خودرو جدید چینی در ایران / دیگنیتی تا قبل از 1400 روانه بازار می‌شود!

تولید خودرو جدید چینی در ایران / دیگنیتی تا قبل از 1400 روانه بازار می‌شود!
به گزارش سیگنال به نقل از تجارت نیوز،

به گزارش تجارت‌نیوز، بیلبوردهای سطح شهر از خودرو جدید چینی (دیگنیتی) رونمایی کرده‌اند. هر چند که در دوران تحریم برخی از خودروسازان چینی از جمله جیلی، هاوال و ام جی بازار ایران را ترک کردند اما گروه خودروسازی دانگ فنگ همچنان تمایل دارد که در سخترین شرایط‌ بازار خودرویی ایران را حفظ کند. بنابراین در جدیدترین قرارداد، تولید مشترک این خودرو کلید خورده است.

به گفته یک کارشناس بازار خودرو، واردات خودرو همچنان ممنوع است. احتمالا این خودرو کراس اوور (دیگنیتی) تولید مشترک قبل از سال 1400 روانه بازار خواهد شد؛ یعنی تا پنج ماه آینده این خودرو در خیابان‌های تهران نمایان می‌شود!

بابک صدرایی درباره قیمت این خودرو به تجارت‌نیوز گفت: با توجه به نوسان قیمت ارز هنوز قیمت قطعی این خودرو مشخص نیست؛ اما این خودرو به لحاظ ظاهری و کیفی پیشرفته و از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. این خودرو جز خودروهای پر طرفدار چینی است که از چین به اسپانیا صادر می‌شود.

او به سهم داخلی‌سازی این خودرو اشاره و اظهار کرد: فعلا خودروسازان ایرانی می‌توانند 30 درصد این خودرو را داخلی‌سازی کنند. البته گسترش داخلی‌سازی به سهم بازار این خودرو ارتباط دارد. مسلما سهم این خودرو در بازار بیشتر شود میزان داخلی‌سازی هم افزایش خواهد یافت.

اخبار مرتبط با خودرو را در صفحه اختصاصی خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.