توقف فعالیت ماینرها در ایران

توقف فعالیت ماینرها در ایران
خلاصه اخبار

فهرست عناوینایران قبلاً در دوره‌های اوج تاریخی تقاضای برق در تابستان، استخراج کریپتو را به طور موقت ممنوع کرده بود. حال با توجه افزایش مصرف انرژی در فصل زمستان، مقامات تصمیم گرفته اند فعالیت مراکز استخراج ارز دیجیتال مجاز را متوقف کنند. مصطفی رجبی مشهدی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مدیریت برق ایران (توانیر) […]

ایران قبلاً در دوره‌های اوج تاریخی تقاضای برق در تابستان، استخراج کریپتو را به طور موقت ممنوع کرده بود.

حال با توجه افزایش مصرف انرژی در فصل زمستان، مقامات تصمیم گرفته اند فعالیت مراکز استخراج ارز دیجیتال مجاز را متوقف کنند.

مصطفی رجبی مشهدی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مدیریت برق ایران (توانیر) اعلام کرد که ایران در حال تعطیلی مجدد مراکز ماینینگ کریپتو برای کاهش مصرف سوخت مایع در نیروگاه ها در بحبوحه کاهش دما است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما در 25 دسامبر، مشهدی گفت که مقامات ایرانی این اقدام را برای کاهش مصرف انرژی در ماه گذشته انجام دادند.

وی گفت: «وزارت نیرو از ماه گذشته اقداماتی را برای کاهش استفاده از سوخت مایع در نیروگاه ها اجرا کرده است، از جمله قطع منبع برق مزارع استخراج دارای مجوز، خاموش کردن تیرهای چراغ در مناطق کم خطر و نظارت دقیق بر مصرف.

این مقام اجرایی با تاکید بر اهمیت صرفه جویی در مصرف انرژی در کشور از شهروندان خواست مصرف برق و گاز خود را تا حد امکان کاهش دهند.

بر اساس گزارش ها، 70 درصد سوخت مصرفی در ایران برای گرمایش ساختمان ها استفاده می شود. انتظار می‌رود اقدامات جدید صرفه‌جویی در مصرف انرژی حداقل 40 درصد کاهش یابد.

دولت ایران در حالی که محدودیت‌هایی را برای اپراتورهای مجاز استخراج کریپتو اعمال می‌کند، برای مبارزه با ماینرهای غیرقانونی کریپتو نیز تلاش کرده است.

در اواخر نوامبر، مقامات محلی انرژی اعلام کردند که در مجموع 222000 دستگاه ماینینگ مورد استفاده برای استخراج غیرقانونی ارزهای دیجیتال را از زمان وضع مقررات صنعت توقیف کرده اند.

ایران یکی از بزرگترین کشورهای ماینینگ کریپتو در جهان است که حدود 4.5 تا 7 درصد از نرخ هش بیت کوین (BTC) جهانی را به خود اختصاص داده است.

سیگنالی های عزیز برای مشاهده اخبار ارز دیجیتال می‌توانید اپلیکیشن سیگنال را نصب نموده و وارد کاشی ارز دیجیتال شوید.