توقف نماد فسازان (غلتک سازان سپاهان) امروز 11 شهریور ماه 1398

توقف نماد فسازان (غلتک سازان سپاهان) امروز 11 شهریور ماه 1398
خلاصه اخبار

امروز 11 شهریور ماه 1398 شرکت غلتک سازان سپاهان (فسازان) به دلیل نوسان قیمت 50 درصد متوقف شد.

همان طور که پیش تر ذکر شد طبق «ماده 12 مکرر 2» اصلاحیه دستور العمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار چنان چه قیمت پایانی سهام طی 15 روز معاملاتی متوالی در دامنه عادی نوسان قیمت بیش از 50 درصد افزایش یا کاهش داشته باشد نماد مربوطه متوقف می شود و حداکثر دو روز کاری پس از توقف، با محدودیت دامنه نوسان بازگشایی خواهد شد. البته در صورتی که در زمان توقف نماد، ناشر اطلاعات با اهمیت منتشر کند دامنه نوسان در زمان بازگشایی متناسب با نوع اطلاعات ارائه شده (گروه الف یا ب) خواهد بود. به بیان ساده تر، در صورت افشای اطلاعات با اهمیت “الف” سهم بدون محدودیت دامنه نوسان و در صورت افشای اطلاعات با اهمیت “ب” سهم با محدودیت دامنه نوسان بازگشایی خواهد شد.

شرکت غلتک سازان سپاهان نیز امروز طبق ماده مذکور برای برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی متوقف شد. پیش بینی می شود تغییر با اهمیتی در وضعیت شرکت رخ نداده باشد و در گزارش اطلاع رسانی دلیل نوسان قیمت سهم ناشی از عرضه و تقاضای بازار اعلام شود.

نماد فسازان پس از گذشت 9 روز کاری بازدهی خالص 50 درصدی را به ثبت رسانیده است. همان طور که در گزارش بنیادی سهم عنوان شده بود، شرکت از پتانسیل های مناسبی برخوردار می باشد و می تواند یکی از عرضه اولیه های خوب امسال لقب بگیرد. تا آن جایی که ثبت بازدهی بالاتر در روزهای آتی دور از تصور نخواهد بود.

حجم معاملات یکی از فاکتورهای مهم در میزان خروج شرکتت کنندگان در عرضه اولیه می باشد. در نمودار ذیل می توانید حجم معاملات فسازان را از ابتدا تاکنون مشاهده کنید. نمودار آبی نشان از حجم معاملات روزانه و نمودار نارنجی رنگ نشان از حجم معاملات تجمیعی از روز عرضه (30 مرداد ماه) تا به آن روز می باشد.

توقف نماد فسازان (غلتک سازان سپاهان) امروز 11 شهریور ماه 1398

لازم به ذکر است در روز عرضه اولیه 82.5 سهم بین مشارکت کنندگان در عرضه اولیه تقسیم شد. با توجه به نمودار فوق تا کنون کمتر از 3 میلیون سهم معامله شده است که نشان می دهد تنها حدود 3 درصد از مشارکت کنندگان در روز عرضه اولیه، سهام خود را فروخته و خارج شده اند. پیش بینی می شود در روز بازگشایی و روزهای پس از آن شاهد شدت گیری خروج از سهم باشیم.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.