توقف نماد رنیک (جنرال مکانیک) پس از بازدهی 50 درصدی

توقف نماد رنیک (جنرال مکانیک) پس از بازدهی 50 درصدی
خلاصه اخبار

نماد رنیک پس از گذشت 9 روز کاری بازدهی خالص 52.88% را به ثبت رسانیده است. بر همین اساس طبق ماده مذکور برای برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی متوقف شد.

طبق «ماده 12 مکرر 2» اصلاحیه دستور العمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار چنان چه قیمت پایانی سهام طی 15 روز معاملاتی متوالی در دامنه عادی نوسان قیمت بیش از 50 درصد افزایش یا کاهش داشته باشد نماد مربوطه متوقف می شود و حداکثر دو روز کاری پس از توقف، با محدودیت دامنه نوسان بازگشایی خواهد شد. البته در صورتی که در زمان توقف نماد، ناشر اطلاعات با اهمیت منتشر کند دامنه نوسان در زمان بازگشایی متناسب با نوع اطلاعات ارائه شده (گروه الف یا ب) خواهد بود. به بیان ساده تر، در صورت افشای اطلاعات با اهمیت الف سهم بدون محدودیت دامنه نوسان و در صورت افشای اطلاعات با اهمیت ب سهم با محدودیت دامنه نوسان بازگشایی خواهد شد. لازم به ذکر است پیش از اصلاح صورت گرفته در دستورالعمل، محدودیتی در خصوص دامنه نوسان زمان بازگشایی وجود نداشت.

نماد رنیک پس از گذشت 9 روز کاری بازدهی خالص 52.88% را به ثبت رسانیده است. بر همین اساس طبق ماده مذکور برای برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی متوقف شد. در کنفرانس اطلاع رسانی دلیل نوسان قیمت سهام اعلام خواهد شد. پیش بینی می شودبا توجه به اینکه تغییر با اهمیتی در وضعیت شرکت رخ نداده است در گزارش اطلاع رسانی، دلیل نوسان قیمت سهم ناشی از عرضه و تقاضای بازار اعلام شود.

در نمودار ذیل می توانید حجم معاملات نماد رنیک را از ابتدا تاکنون مشاهده کنید. نمودار آبی نشان از حجم معاملات روزانه و نمودار نارنجی رنگ حجم معاملات تجمیعی از روز عرضه (13 شهریور ماه) تا به امروز را نشان می دهد.

توقف نماد رنیک (جنرال مکانیک) پس از بازدهی 50 درصدی

حجم معاملات یکی از فاکتورهای مهم در میزان خروج شرکت کنندگان در عرضه اولیه می باشد. با توجه به نمودار فوق تاکنون کمتر از 3 درصد از مشارکت کنندگان در روز عرضه اولیه، سهام خود را فروخته و خارج شده اند. زمانی که حجم معاملات در عرضه های اولیه پایین باشد نشان دهنده این است که بسیاری از سرمایه گذاران هنوز امیدوار به رشد سهم هستند. به همین دلیل سهام خود را برای کسب بازدهی بیشتر نمی فروشند. پیش بینی می شود در روز بازگشایی و روزهای پس از آن روند خروج سهامداران کمی شدت بگیرد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها