توضیحات CZ در مورد اینکه بایننس چگونه با حمله هک مقابله کرد!

توضیحات CZ در مورد اینکه بایننس چگونه با حمله هک مقابله کرد!
خلاصه اخبار

روز یکشنبه CZ مدیرعامل صرافی بایننس به جامعه کریپتو در مورد اینکه وی و تیم او به هنگام هک صرافی و دزدیده شدن ۷ هزار بیت کوین چه عکس العملی داشتند صحبت کرد.

به گزارش سیگنال به نقل ازیکشنبه CZ مدیرعامل صرافی بایننس به جامعه کریپتو در مورد اینکه وی و تیم او به هنگام هک صرافی و دزدیده شدن ۷ هزار بیت کوین چه عکس العملی داشتند صحبت کرد.


در روز 7 می چه اتفاقی افتاد؟


طبق گفته CZ، این هکر توانست شکاف امنیتی را پیدا کند و کنترل حساب برخی کاربران را به دست آورد و برداشت زیادی از حساب های بایننس داشت و این کار را به روشی انجام داد که مدیریت ریسک پیش از برداشت متوجه این جریان نشد. سیستم نظارت ریسک پس از برداشت تنها متوجه شد که یک اتفاق اشتباهی رخ داده است و این اقدام را پس از اینکه هکر بیت کوین هایی به مبلغ ۴۰ میلیون دلار از این صرافی به سرقت برد متوجه شد و در این زمان بود که بایینس تمام برداشت ها را به حالت تعویق در آورد.

ابتدا تیم بایننس مطمئن نبود چه اتفاقی رخ داده است و سپس آنها تصمیم گرفتند که بهترین و ایمن ترین کار این است که CZ توییتی ارسال کند که سرورهای برداشت در حالت تعمیرات برنامه ریزی نشده ای قرار دارند تا تیم متوجه این رخداد شود.


ارتباط با جامعه کریپتو

به محض اینکه تیم متوجه شد این صرافی با حمله هک مواجه شده است، اطلاعات در مورد این رویداد امنیتی در کانال ها و شبکه های اجتماعی بایننس نظیر تلگرام، توییتر و مدیوم منتشر شد.

بایننس نمی دانست هکر به حساب کدام کاربران دسترسی داشته و هک کرده است، بنابراین ریسک بزرگی بود که اجازه برداشت های بیشتری را در این صرافی بدهد و قصد داشت که تیم بایننس بتواند تغییرات مهمی را بر روی این پلتفرم ایجاد کند و آن را ایمن کند. بایننس در تاریخ ۸ می بیان کرد که این صرافی نیاز دارد تا یک بازبینی امنیتی انجام دهد و این کار حدود یک هفته زمان خواهد برد و طی این مدت واریز و برداشت به حالت تعلیق در می آیند.

با توجه به اینکه بایننس با کاربران خود بسیار شفاف صحبت کرد از طرف کاربران پشتیبانی های زیادی کسب کردند.


جلسه پرسش و پاسخ با CZ در تاریخ 8 می

با پخش شدن لایو CZ خیال جامعه بایننس آسوده شد. متاسفانه به دلیل آنکه CZ تمام شب را بیدار مانده بود در حالت روانی ایده آلی نبود. پیش ار پرسش و پاسخ تیم او گفته بود که یکی از توسعه دهندگان بیت کوین کور پیشنهاد داده است که می توان این تراکنش بیت کوین هکر را با تشویق و جایزه دهی به ماینرها بازنگری کرد. CZ با ذکر reorg اشتباه بزرگی کرد که در حال حاضر به اعتقاد وی این بحث موضوع تابویی است که نباید مطرح می شود و به دلیل همین موضوع انتقادهای زیادی را از طرف ماکسیمالیست های بیت کوین در توییتر دریافت کرد.


شرایط روانی چانگ پنگ ژائو (CZ) پس از اعلام خبر سرقت بیت کوین

اگرچه او تا ۱۰ ثانیه فقط ناسزا میگفت اما چند لحظه بعد موضوع را پذیرفت و با محاسبه ذهنی که انجام داد گفت ۷ هزار بیت کوین به ارزش حدود ۴۰ میلیون دلار می‌تواند کاملا تحت پوشش صندوق SAFU قرار گیرد. در این بین، تیم او وارد شرایط جنگ شده بود و حرفه ای بودن و پشتیبانی آنها باعث خوشحالی ژائو شد.


پشتیبانی از جانب جامعه کریپتو

بایننس از جانب منابع بسیاری پشتیبانی شد، مردم از CZ و بایننس در شبکه های اجتماعی دفاع کرده و در پاسخ به سوالات کمک کردند. فرشتگان بایننس که همگی داوطلب می‌باشند، به پاسخ به پرسش ها پرداختند و به کاربران جامعه های مختلف اطمینان خاطر می‌دادند. شرکت های تحلیلی در خصوص پیگیری سرمایه های سرقت شده کمک کردند. صرافی ها و سرویس های کیف پول کمک کردند تا هر سپرده ای که مرتبط با آدرس هکرها بود مسدود شود و کمک های پرشماری از جانب آژانس های قانونی سراسر جهان پیشنهاد شد. CZ بیان کرد:

با صحبتی که با اعضای تیم ها و جامعه های مختلف داشتیم به این نتیجه رسیدیم که این رخداد در بلندمدت به نفع ما می‌باشد. حفظ امنیت یک اقدام بی پایان است. در زمینه امنیت همواره کارهای بیشتری وجود دارد که انجام شود و هفته گذشته اقدامات بسیار زیادی را انجام دادیم و در آینده نیز انجام خواهیم داد. با در نظر گرفتن اتفاق اخیر، بایننس نسبت به قبل بسیار ایمن تر شده است، و این امنیت نه تنها در قسمت مورد حمله واقع شده، بلکه در کل پلتفرم افزایش یافته است.

منبع: mihanblockchain.com

برچسب‌ها