توصیه به سرمایه گذاری در ۳۰۰ صندوق با حجم بیش از ۵۳۰ هزار میلیاردی

به گزارش سیگنال به نقل از پایگاه خبری بورس پرس، میثم فدایی با اشاره به رشد شاخص بورس در هفته‌های اخیر به صدا و سیما گفت: این موضوع دوباره توجه را به بازار سرمایه بیشتر کرده است. با توجه به تجربیات سال گذشته که برخی از سرمایه‌گذاران در نیمه دوم سال متضرر شدند، توصیه می‌شود افراد حتما بصورت غیرمستقیم و از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری وارد بازار شوند.

وی افزود: نقدشوندگی صندوق‌ها بسیار خوب است. علاوه بر اینکه کارشناسان تحلیل‌گر در این صندوق‌ها حضور دارند و از تجربه کافی برخوردارند هزینه معامله در صندوق‌های سرمایه‌گذاری کمتر از سهام است. سرمایه‌گذاران می‌توانند به سایت فیپ ایران به عنوان مرجع ارائه اطلاعات همه صندوق‌ها از جمله ریسک و بازدهی آنها مراجعه کنند و انتخاب را برای سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها انجام دهند.

این مقام مسئول ادامه داد: برخی صندوق‌ها بصورت‌ ETF هستند که از طریق کد بورسی و کارگزاری‌ها قابل خرید و فروش است و صندوق‌های خارج از بورس نیز از طریق برخی از نرم افزار‌ها و سایت‌ها معرفی می‌شوند و قابلیت صدور و ابطال دارند. فعالیت این صندوق‌ها زیر نظر سازمان بورس است ضمن اینکه دارایی‌های آنها نقد شونده است و استحکام مالی خوبی دارند.

فدایی عنوان کرد: در حال حاضر بیش از ۳۰۰ صندوق سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه وجود دارد که حجم سرمایه‌گذاری آنها بیش از ۵۳۰ هزار میلیارد تومان است. از این میزان ۶۲ هزار میلیارد تومان مربوط به صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام و ۳۷۰ هزار میلیارد تومان مربوط به صندوق‌های با درآمد ثابت است که سود‌های ثابت و مشخصی دارند. صندوق‌های بازارگردانی نیز حجمی ۹۰ هزار میلیارد تومان دارند و پشتوانه خوبی برای نقدشوندگی بازار سرمایه هستند. ضمن اینکه صندوق‌های کالایی نیز که بیشتر در حوزه طلا فعالیت می‌کنند حجم ۲.۶ هزار میلیارد تومانی دارند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.