اجرای دستورالعمل توسعه سرمایه گذاری غیر مستقیم توسط سیگنال

اجرای دستورالعمل توسعه سرمایه گذاری غیر مستقیم توسط سیگنال
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبا ابلاغ دستورالعمل اجرایی دریافت و ارسال برخط درخواست‌های صدور و ابطال واحد‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری، امکان سرمایه‌گذاری غیرمستقیم بدون حضور در شعب بانک‌ها و به صورت آنلاین برای هموطنان میسر شد. میثم فدائی مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بعد از ابلاغ دستورالعمل سرمایه‌گذاری برخط در صندوق‌های سرمایه‌گذاری، اپلیکیشن […]

با ابلاغ دستورالعمل اجرایی دریافت و ارسال برخط درخواست‌های صدور و ابطال واحد‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری، امکان سرمایه‌گذاری غیرمستقیم بدون حضور در شعب بانک‌ها و به صورت آنلاین برای هموطنان میسر شد.

میثم فدائی مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بعد از ابلاغ دستورالعمل سرمایه‌گذاری برخط در صندوق‌های سرمایه‌گذاری، اپلیکیشن بزرگ «سیگنال» برای صدور و ابطال صندوق‌های سرمایه گذاری فعالیت خود را آغاز نمود. با راه‌اندازی این اپ بزرگ می‌توان مدعی شد همه مردم می‌توانند از این امکان بهره‌مند شوند.

میثم فدایی یکی از مهمترین مشکلات بازارسرمایه را کمبود شعب فیزیکی نهادهای مالی در کل کشور عنوان کرد و گفت: در حال حاضر سیگنال در اغلب گوشی های مردم وجود دارد، نبود دسترسی آسان به سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها شاید یکی از عواملی بود که سرمایه گذاری مستقیم را با مشکلاتی مواجه کرده بود.

در گذشته هر مدل صندوقی برای اینکه بتواند صدور و ابطال آنلاین در صندوق‌ها انجام دهد، باید یک پلتفرم ایجاد می‌کرد و کار‌های بازاریابی، برندینگ و پشتیبانی را انجام می‌داد. در حال حاضر مدیر صندوق ها می‌توانند از نرم افزاری مانند سیگنال برای جذب سرمایه صندوق های خود استفاده کنند.

سیگنال نخستین اپلیکیشن بازارسرمایه

میثم فدائی عنوان کرد: نخستین اپلیکیشن در این خصوص که از خانواده بازارسرمایه نیز بود، «سیگنال» نام دارد که به شرکت پردازش اطلاعات مالی پارت تعلق دارد . اپلیکیشن سیگنال حدود ۷ میلیون نفر استفاده کننده تخصصی دارد و در حال حاضر صدور و ابطال ۹ صندوق سرمایه گذاری را انجام می دهد و تا این لحظه توانسته است حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای صندوق ها منابع مالی جذب کند.

در بخش هایی از این دستورالعمل عنوان شده: علاوه بر آنچه مطابق قوانین و مقررات، از جمله مقررات ناظر بر فرآیند صدور و ابطال الزامی است، الزاماتی نیز باید در «سامانه» اعمال شود. منظور از «سامانه» زیرساخت الکترونیکی است که پس از اخذ مجوز مدیر صندوق از سازمان، ارسال برخط درخواست‌های سرمایه‌گذاران جهت صدور و ابطال واحد‌های صندوق‌های سرمایه گذاری از طریق آن امکانپذیر است.

یکی از این موارد مربوط به لزوم «سجامی» بودن متقاضیان سرمایه گذاری در صندوق‌های سرمایه گذاری است، به طوری که ارائه خدمات برخط، دریافت و ارسال درخواست‌های صدور و ابطال واحد‌های سرمایه گذاری صندوق‌ها صرفا با احراز سجامی بودن سرمایه گذاران انجام می‌پذیرد. لزوم سجامی بودن به راحتی از طریق سیگنال قابل انجام است.

برچسب‌ها