توزیع سیمان قشم زیر ذره بین تعزیرات حکومتی رفت

توزیع سیمان قشم زیر ذره بین تعزیرات حکومتی رفت

به گزارش سیگنال به نقل از اخبار فولاد،

به گزارش اخبار فولاد، عدم توزیع صحیح سیمان در قشم به امروز و دیروز و امسال و سال گذشته مربوط نمی شود، سرمایه گذاران این شرکت صنعتی در ابتدای راه اندازی این مجموعه در سال 1379 اعلام کردند هدف از فعالیت این واحد صنعتی در این جزیره، تامین نیاز بخش داخلی قشم، استان هرمزگان و استان های همجوار است و در کنار آن صادرات سیمان از قشم به کشورهای خارجی هم از دیگر سیاست های این واحد صنعتی است.

علیرضا نصری فرماندار شهرستان قشم در آخرین مصاحبه با این خبرگزاری در 29 مهرماه امسال و در گزارشی با عنوان ” منفعت طلبی ارزی سبب نایاب شدن سیمان در قشم شد ” به مدیران شرکت سیمان به صورت جدی در زمینه برنامه ریزی دقیق برای تنظیم بازار محصولات تولیدی این شرکت تذکر داد و خواستار سیاست گذاری تامین نیاز مستمر سیمان مورد نیاز فعالان حوزه های عمرانی و ساخت و ساز مسکن در این شهرستان شده است.

محمد مهدی برنجی مدیر صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم هم هشتم مهرماه امسال در گزارشی دیگر از این خبرگزاری با عنوان ” صادرات طلای خاکستری به نام قشم و به کام خارجیان “، از مدیران شرکت سیمان در این منطقه خواسته بود نسبت به عرضه سیمان مورد نیاز قشم اقدام نمایند.

دست اندرکاران شرکت سیمان قشم هم پس از دریافت هر تذکر از سوی مسئولان این شهرستان تنها به صورت موقت و با هدف سرپوش گذاشتن بر کمبودها، مقداری سیمان در اختیار عاملان توزیع در سطح شهرستان قرار می دهند که این نوع اقدامات نیاز مبرم فعالیت های عمرانی این شهرستان را تامین نمی کند.

دود سیمان سهم ما، سود کلان سهم منفعت طلبان

این مطلبی بود که یکی از ساکنان روستای گیاهدان در مجاورت شرکت سیمان قشم عنوان کرد و گفت: متاسفانه سهم مردم روستاهای همجوار شرکت سیمان قشم از این پروژه عظیم صنعتی دود است و سود آن هم با فرآیند صادرات، به صاحبان این شرکت می رسد.

وی گفت: صادرات محصولات تولیدی این شهرستان برای مردم این منطقه بسیار مهم و حائز اهمیت است و بسیار خرسندیم که تولیدات این شهرستان با نام قشم به کشورهای مختلف جهان صادر می شود.

وی در عین حال ادامه داد: برنامه ریزی برای توزیع عادلانه تولیدات شرکت سیمان موضوع مهمی است که باید در یک نشست مشترک بین مسئولان شهرستان و مدیران این شرکت مورد توجه جدی قرار گیرد تا مردم این جزیره در دوران صادرات سیمان قشم، دچار عدم عرضه این محصل مهم در حوزه ساخت و ساز نشوند.

متاسفانه موضوع عدم عرضه صحیح سیمان قشم در این شهرستان به یک سریال ادامه دار تبدیل شده و هراز گاهی با گزارشاتی که خبرگزاری تسنیم به آن می پردازد، تغییری در روند آن ایجاد می شود اما باز در فرآیند بعدی صادرات، مردم قشم کاسه چه کنم چه کنم از نبود سیمان به دست می گیرند؟

بی توجهی به مسئولیت های اجتماعی از سوی شرکت های صنعتی قشم

یکی دیگر از شهروندان جزیره قشم هم به خبرنگار تسنیم در قشم گفت: قانون برای شرکت های صنعتی در هر منطقه مسئولیت هایی را در حوزه اجتماعی منظور کرده است که مدیران شرکت ها موظف به اجرای آن هستند.

وی اظهار داشت: مردم روستاهای قشم انتظار دارند مسئولان شرکت سیمان اعلام کنند در حوزه مسئولیت های اجتماعی که قانون برعهده اشان گذاشته چه کاری انجام داده اند؟

وی یادآور شد: سیمان قشم باید در همه شرایط و در همه روزهای سال سهم مشخصی برای توزیع بین عاملان فروش سیمان در سطح جزیره قشم منظور کند تا هیچگاه مردم این شهرستان با کمبود سیمان مواجه نشوند.

پسر از دریافت نظرات دو تن از بومیان جزیره قشم سری هم به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان قشم زدیم تا نقطه نظرات رئیس این اداره را در زمینه مشکات توزیع سیمان جویا شده باشیم.

تعزیرات حکومتی با هر تخلف اقتصادی برخورد می کند

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان قشم در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در قشم گفت: با توجه به تکرار کمبود سیمان در سطح شهرستان، رسیدگی به عدم عرضه صحیح این محصول، در دستور کار این اداره قرار گرفته است.

وحید ترکاشوند اظهار داشت: موضوع توزیع نامناسب سیمان از مسائلی است که به دلیل ایجاد مشکلات برای فعالان حوزه ساختمانی و فعالیت های عمرانی نیازمند بررسی است و درصورت مشاهده تخلف، برای واحد مربوطه پرونده تشکیل خواهد شد.

وی گفت: یکی از شروط فعالیت صنایع مختلف در هر منطقه از کشور، رعایت حقوق مردم همجوار به عنوان بخشی از مسئولیت اجتماعی در محدوده هر فعالیتی است و شرکت سیمان هم در این زمینه باید اقداماتی را انجام دهد که تامین بخش مورد نیاز محصولات این شرکت برای مصرف داخلی از جمله این مسئولیت ها است.

فعالیت گسترده توسعه عمرانی در قشم تقریباً از سال 1385 شدت گرفت و از آنجا که یکی از مهمترین ملزومات اینگونه فعالیت ها به حوزه سیمان مربوط می شود، دلخوشی فعالان صنعت ساختمانی و حوزه های عمرانی فعال در قشم به این بود که در کنار بیشتر ملزومات وارداتی ویژه فعالیت های ساخت و ساز، سیمان مورد نیاز خود را در قشم با قیمت مناسب تهیه می کنند، اما صادرات و کسب ارز حاصل از آن برای صاحبان شرکت سیمان قشم به اولویت اصلی تبدیل شد و همزمان با هر محموله صادراتی، ساز کمبود سیمان در قشم گوش فعالان صنعت ساخت و ساز را آزار داده است.

گزارش| منفعت طلبی ارزی سبب نایاب شدن سیمان در قشم شد گزارش | صادرات طلای خاکستری به نام قشم و به کام خارجی ها/سیمان در جزیره کمیاب شد فرافکنی به جای پاسخگویی به رسم مسئولان سیمان مارگون؛ چرا درباره مطالبه مردم شفاف سازی نمی کنید

علیرغم اینکه فرآیند محصولات صادراتی از این جزیره، برندی برای نام قشم محسوب می شود، اما بی توجهی به سهم مورد نیاز مردم این منطقه مشکلی است که در دوره های صادراتی این محصول، گریبانگیر مردم این جزیره می شود.

انتظار مردم قشم از مسئولان شرکت سیمان، برنامه ریزی دقیق برای توزیع به هنگام در تمام روزهای سال و احترام به سهم مردم این منطقه از فعالیت این شرکت عظیم تولیدی است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.