توافق بر سر قیمت زغال سنگ و تدوین طرحی جامع

توافق بر سر قیمت زغال سنگ و تدوین طرحی جامع
خلاصه اخبار

فهرست عناوین وزیر صنعت از تدوین و ابلاغ طرح جامع زغال سنگ برای اولین بار در آینده نزدیک و معاون وزیر از توافق بر سر قیمت زغال سنگ خبر دادند. به گزارش سیگنال به نقل از بورس پرس، رضا رحمانی در نشست با فعالان زغال سنگ گفت: تولید کنسانتره زغال سنگ در این مدت حدود […]

وزیر صنعت از تدوین و ابلاغ طرح جامع زغال سنگ برای اولین بار در آینده نزدیک و معاون وزیر از توافق بر سر قیمت زغال سنگ خبر دادند.

به گزارش سیگنال به نقل از بورس پرس، رضا رحمانی در نشست با فعالان زغال سنگ گفت: تولید کنسانتره زغال سنگ در این مدت حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن بود و این درحالی است که تولید سال قبل در همین مدت حدود یک میلیون تن بوده است.ذخایر قابل توجه است و بازار مطمئنی هم داریم و طرح جامع زغال سنگ نیز در آینده نزدیک و برای نخستین­­ بار تدوین و ابلاغ می‌شود.
وی با تاکید بر لزوم ارتقای سطح ایمنی معادن به خصوص معادن زغال سنگ گفت: ایمنی در همه صنایع باید جدی گرفته شود ­و نقطه حساس آن در معادن زغال سنگ است، باید اقدامات آموزشی انجام دهیم و قبل از پدید آمدن حوادث ناگوار ضمن تهیه تجهیزات مورد نیاز، هشدار لازم و نظارت مستمر اعمال شود.
جعفر سرقینی معاون وزیر­­صنعت نیز از توافق بر سر قیمت زغال سنگ خبر داد و گفت: از این پس قیمت زغال بر مبنای درصدی از قیمت فولاد تعیین می‌شود.
فرمول تعیین قیمت زغال سنگ ۲۶.۵ درصد قیمت فولاد تعیین شد بدین ترتیب هر تن زغال سنگ که تحویل فولادی‌ها می‌شود به این میزان درصد قیمت فولاد را می‌پردازند.در صورت ارزان یا گران شدن فولاد تفاوتی به حال طرفین نخواهد داشت.