تنها ۱۱ درصد کل بیت کوین های جهان در اختیار نهنگ ها است!

تنها ۱۱ درصد کل بیت کوین های جهان در اختیار نهنگ ها است!

به گزارش سیگنال به نقل از میهن بلاکچین،

با رشد و بالغ تر شدن شبکه بیت کوین، کل موجودی این ارز دیجیتال بین آدرس های بیشتری توزیع می‌شود. همزمان، بعضی از آلتکوین های برتر شاهد این موضوع هستند که ۹۵ درصد کل موجودی آنها در اختیار چند آدرس بزرگ است.

این اطلاعات از گزارش کوین متریکس (Coinmetrics) منبع نظارتی معروف ارزهای دیجیتال به دست آمده است. این گزارش با بررسی چندین اطلاعات مختلف، توزیع ثروت بعضی از ارزهای دیجیتال معروف را خاطرنشان کرده است.

بیت کوین

این گزارش با برترین ارز دیجیتال از لحاظ ارزش بازار شروع شده است. در این گزارش بیان شده است که در سال ۲۰۱۱، تعداد افراد کمی بیت کوین در اختیار داشتند. به طور دقیق تر، ۳۳ درصد موجودی بیت کوین در آدرس هایی بود که یک هزارم کل بیت کوین را در اختیار داشتند.

با افزایش محبوبیت بیت کوین و ورود افراد بیشتر به این عرصه، موجودی بیت کوین به تدریج بین میلیون ها آدرس مختلف توزیع شد. طبق گزارش Cryptopotato در ماه ژانویه، تقریبا ۳۰ میلیون آدرس بیت کوین وجود دارد. بنابراین، اکنون فقط ۱۱ درصد کل موجودی بیت کوین در آدرس نهنگ ها وجود دارد.

آلتکوین ها

در سال ۲۰۱۶، ۶۰ درصد کل موجودی اتریوم به دلیل فروش توکن خود، در آدرس هایی وجود داشت که حداقل یک هزارم کل موجودی را در اختیار داشتند. طبق این گزارش، حباب ICO سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ باعث کاهش این تعداد شد. تا ماه فوریه ۲۰۲۰، آدرس های بزرگ تقریبا ۴۰ درصد کل موجودی اتر را در اختیار داشتند.

توزیع ثروت لایت کوین نیز شرایط مشابهی دارد. آدرس های بزرگ که حداقل یک هزارم کل موجودی را در اختیار دارند، ۴۶ درصد کل موجودی لایت کوین را تحت کنترل دارند.

از بین تمام ارزهای دیجیتال بررسی شده، ریپل و استلار دارای بیشترین تمرکز موجودی در آدرس های مشخص هستند. از آنجایی که بنیادهای رسمی بخشی از ارزهای دیجیتال اصلی خود را در اختیار دارند، ۸۵ درصد XRP و ۹۵ درصد XLM در آدرس های بزرگ قرار دارند.

استیبل کوین ها

تتر (USDT) از چندین شبکه بلاک چین مختلف برای توکن های خود استفاده می‌کند. این گزارش، توزیع USDT در سه شبکه اتریوم، Omni و ترون را بررسی کرده است. در این گزارش بیان شده است که تمام این سه شبکه با تمرکز ۱۰۰ درصدی توکن در آدرس های کیف پول بزرگ شروع به کار کرده اند. هرچند با گذشت زمان، USDT های شبکه اتریوم و Omni با توزیع بیشتری مواجه شدند. USDT های موجود در شبکه ترون چنین شرایطی نداشته اند و تقریبا تمام موجودی آن هنوز به صورت متمرکز در آدرس های بزرگ می‌باشد.

طبق این گزارش، مقدار توزیع مختلف به دلیل تفاوت در سطح پذیرش است. اگرچه USDT-ETH و USDT-Omni به عنوان واسط مبادلاتی استفاده می‌شود، اما از نسخه ترون چشم پوشی شده است.

هم‌ چنین، سایر استیبل کوین ها از لحاظ تعداد انتقال ها و تراکنش ها طی ۳۰ روز گذشته از تتر پیشی گرفته اند. این گزارش اذعان کرده است که تسلط USDT بر بازار استیبل کوین در حال کاهش است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.