تمرکز شرکت مهندسی فولاد مبارکه بر بومی‌سازی تکنولوژی و فرآیندها/ فولاد مبارکه رقیب قطعه‌سازان و تجهیزسازان داخلی نیست

تمرکز شرکت مهندسی فولاد مبارکه بر بومی‌سازی تکنولوژی و فرآیندها/ فولاد مبارکه رقیب قطعه‌سازان و تجهیزسازان داخلی نیست

به گزارش سیگنال به نقل از چیلان آنلاین،

مهندس مهدی تولاییان، مدیرعامل شرکت مهندسی فولاد مبارکه در گفت‌وگو با  چیلان  اظهار داشت: فولاد مبارکه از مرحله بومی‌سازی قطعات و تجهیزات صنعت فولاد عبور کرده و با تسلط کامل بر دانش و تکنولوژی، گام‌های بزرگی در زمینه بومی‌سازی فرآیندهای صنعت فولاد برداشته است. ما به راحتی می‌توانیم مشابه خطوط فعلی را بسازیم و با تسلط کامل بر تکنولوژی و تجهیزات در حال حرکت به این سمت هستیم که خطوط تولید را بهینه و پیشرفته‌تر کنیم.

تولاییان در گفت‌وگو با  چیلان ، ضمن معرفی شرکت مهندسی فولاد مبارکه گفت: شرکت مهندسی فولاد مبارکه با بنیادی مهندسی و دانش‌محور با پشتوانه تجارب و دانشی که از دوران ساخت تا بهره‌برداری و توسعه شرکت فولاد مبارکه بدست آمده، با ماموریت بومی‌سازی، پشتیبانی و توسعه فناوری صنعت فولاد کشور در سال 1388 تاسیس شد.

این شرکت دستاوردهای بزرگی در زمینه بومی‌سازی داشته و به گفته مهندس تولاییان بر بومی‌سازی تکنولوژی و فرآیندها تمرکز کرده است.

دو بخش بومی‌سازی در صنعت فولاد

مدیرعامل شرکت مهندسی فولاد مبارکه در مورد انواع بومی‌سازی به خبرنگار  چیلان  گفت: بومی‌سازی خصوصاً در صنعت فولاد، متشکل از دو بخش است. بخش اول، بومی‌سازی تجهیزات و قطعات و بخش دوم، بومی‌سازی تکنولوژی و فرآیندها است.

وی افزود: شرکت مهندسی فولاد مبارکه رقیب قطعه‌سازان و تجهیزسازان داخلی نیست و تمرکز ما بر بومی‌سازی تکنولوژی و فرآیندها است. در کل، فولاد مبارکه کمتر در ساخت قطعات و تجهیزات دخالت می‌کند و اجازه می‌دهد تا شرکت‌های متعددی که در این زمینه فعال هستند و بسترها را آماده کرده‌اند، شکوفا شوند و توسعه یابند.

تولاییان گفت: ساخت قطعات، کار قطعه‌سازان و ساخت تجهیزات کار ماشین‌سازان و تجهیزسازانی است که ماشین‌آلات و تجهیزات صنعت فولاد را تولید می‌کنند. فولاد مبارکه با شرکت‌های داخلی توانمند در زمینه ساخت قطعات و تجهیزات همکاری می‌کند و تمرکز اصلی این شرکت در زمینه بومی‌سازی، بر داخلی‌سازی تکنولوژی و فرآیندهای صنعت فولاد و خطوط تولید این صنعت است.

اهمیت بومی‌سازی فرآیندهای صنعت فولاد

مهندس تولاییان در این گفت‌وگوی اختصاصی با  چیلان  خاطرنشان ساخت: با اهمیتی که بومی‌سازی فرآیندها برای توسعه صنعت فولاد در کشور دارد، شرکت مهندسی فولاد مبارکه با توجه به وظایفی که فولاد مبارکه برای این شرکت تعریف کرده است، در مسیر بومی‌سازی فرآیندهای گندله‌سازی، فولادسازی و فرآیندهای نورد گرم و سرد حرکت کرده است. در این مسیر، موضوع اصلی این است که چگونه تجهیزاتی که در داخل ساخته می‌شود را در کنار هم بچینیم و فرآیندهای تولید را داخلی‌سازی کنیم. لازمه این امر، تسلط بر تمام تجهیزات و قطعات و شناخت عمیق تکنولوژی‌هایی است که در خطوط تولید صنعت فولاد، به‌کار می‌روند.

مدیرعامل شرکت مهندسی فولاد مبارکه ادامه داد: کار ما در حوزه بومی‌سازی، مهندسی Basic و General است و مهندسی تجهیزات و قطعات را به تجهیزسازان و قطعه‌سازان واگذار کرده‌ایم.

وی گفت: در مهندسی فرآیندها اهمیت دارد که نسبت به نوع فرآیندها و تکنولوژی اشراف داشته باشیم و تجهیزات را به‌خوبی بشناسیم تا بتوانیم با متصل کردن تجهیزات، خطوط تولیدی صنعت فولاد را طراحی و راه‌اندازی کنیم و به نتایج مطلوب که از ابتدا برای آن‌ها برنامه‌ریزی صورت گرفته است، دست یابیم.

مدرن‌سازی تکنولوژی خطوط تولید صنعت فولاد

تولاییان در ادامه توضیح داد: به‌عنوان یک مثال از دستاوردها، ما در شرکت مهندسی فولاد مبارکه، مدل‌سازی گندله‌سازی موجود در فولاد مبارکه را انجام داده‌ایم، تمام تجهیزات، قطعات، فرآیندها و تکنولوژی‌ها و تمام اطلاعات فنی و فرمالاسیون‌ها را شناسایی کرده‌ایم. با تسلط کاملی که بر قطعات، تجهیزات، تکنولوژی و فرآیندهای خطوط تولید وجود دارد، ما می‌توانیم مشابه خطوط موجودِ تولید را با اتکاء کامل به توان داخلی بسازیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی فولاد مبارکه در پایان گفت: ماموریت نهایی بومی‌سازی فرآیندها، دستیابی به تکنولوژی به‌روز و مدرن است. ما با ادامه مسیر بومی‌سازی به این سمت حرکت می‌کنیم که نیازهای تکنولوژیک آینده خطوط تولید صنعت فولاد را تامین کنیم و خطوط تولید پیشرفته‌تری بسازیم که پاسخگوی نیازها و اهداف ما در حال حاضر و آینده هستند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.