تمدید «طرح سودمند» بانک رفاه

تمدید «طرح سودمند» بانک رفاه
خلاصه اخبار

بانک رفاه، مهلت استفاده از تسهیلات طرح سودمند را تا دی‌ماه سال‌جاری تمدید کرد. در طرح مذکور که یکی از طرح‌های تسهیلاتی بانک است همه اشخاص حقیقی و حقوقی دارای حساب سپرده سرمایه‌گذاری بلندمدت، می‌توانند تسهیلاتی به نام خود یا بستگان درجه یک دریافت کنند. اشخاص حقوقی نیز علاوه بر استفاده از گروه‌های فوق می‌توانند برای کارکنان خود از این امتیاز استفاده کنند. افرادی که مایل به دریافت این تسهیلات هستند با سپرده‌گذاری حداقل ۵۰ میلیون ریال برای اشخاص حقیقی و ۱۰۰ میلیون ریال برای اشخاص حقوقی از تسهیلات خرد و تجاری برابر ضوابط بانک بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش سیگنال به نقل از «دنیای اقتصاد»، حداکثر مدت بازپرداخت تسهیلات ۳۶ ماه و متناسب با نوع تسهیلات اعطایی با رعایت ضوابط و مقررات جاری بانک مرتبط با موضوع به ویژه رعایت حداکثر مدت بازپرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و عمر مفید تسهیلات بابت کالاهای سرمایه‌ای است. نرخ سود تسهیلات طرح سودمند دو تا هفت درصد است که براساس مدت زمان بازپرداخت و میزان تسهیلات تعیین می‌شود. میزان تسهیلات ۸۰ تا ۱۰۰ درصد مبلغ سپرده‌گذاری است. وثیقه تسهیلات نیز سپرده‌ای است که نزد بانک باقی می‌ماند و تا زمان تسویه، امکان برداشت وجود ندارد.
اگر سپرده‌گذار ۹۰ درصد سپرده را به‌عنوان تسهیلات دریافت کند و بازپرداخت اقساط ۱۲ ماه باشد، نرخ سود سپرده چهاردرصد و نرخ سود تسهیلات دو درصد خواهد بود. اما اگر سپرده‌گذار ۱۰۰ درصد سپرده را تسهیلات بگیرد و بخواهد در مدت ۱۲ ماه اقساط آن را بپردازد، نرخ سود سپرده چهاردرصد و نرخ سود تسهیلات پنج درصد است.

چنانچه سپرده‌گذار ۸۵ درصد مبلغ سپرده را تسهیلات بگیرد و بازپرداخت اقساط ۲۴ ماه با نرخ سود سپرده چهاردرصد و نرخ سود تسهیلات دو درصد است. اگر میزان تسهیلات ۱۰۰ درصد سپرده باشد و اقساط در ۲۴ ماه بازپرداخت شود نرخ سود سپرده چهاردرصد و نرخ سود تسهیلات ۶درصد است. اما اگر میزان تسهیلات برابر با ۸۰ درصد سپرده باشد واقساط در ۳۶ ماه پرداخت شود، نرخ سود سپرده باز هم ۴درصد و نرخ سود تسهیلات ۲درصد خواهد بود. در تسهیلاتی که ۱۰۰ درصد مبلغ سپرده‌گذاری است اگر مدت بازپرداخت اقساط در این حالت ۳۶ ماه باشد نرخ سود سپرده ۴ درصد و نرخ سود تسهیلات ۷ درصد خواهد بود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات بانک و بیمه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها