تمام مبلغ ۱۰۳۵ میلیارد تومان بدهی «وامید» در سال ۹۷ پرداخت می‌شود

تمام مبلغ ۱۰۳۵ میلیارد تومان بدهی «وامید» در سال ۹۷ پرداخت می‌شود
خلاصه اخبار

گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید در اطلاعیه اخیر خود در سامانه کدال از تسویه اصل و خسارت تاخیر تادیه نسبت به سود سهام سال‌های ۹۲ تا ۹۵ و خسارات تاخیر تادیه تا زمان پرداخت سود مورد مطالبه بانک سپه به عنوان سهامدار اصلی خود خبر داد. بر این اساس مقرر شده‌است تا تمام مبلغ ۱۰۳۵ میلیارد تومان این بدهی در صورت‌های مالی سال ۹۷ (با سال مالی ۳۰ دی ۹۷) و در سرفصل هزینه‌های مالی منعکس شود.

به گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، پیرو اطلاعیه های قبلی، جمع کل خسارات تاخیر تادیه به بانک سپه تا ۳۰‏‏/۱۰‏‏/۹۷ مبلغ ۱۰۳۵ میلیارد تومان است که بر اساس نظر این شرکت: مبلغ ۶۹۷ میلیارد تومان در سرفصل زیان سنواتی و مبلغ ۳۳۸ میلیارد تومان به عنوان هزینه های مالی در سال مالی منتهی به ۳۰‏‏/۱۰‏‏/۹۷ محاسبه و منظور شد. اما در تاریخ ۲۵ فروردین ماه و برابر نظر حسابرس و بازرس قانونی شرکت، مقرر شد که کل هزینه به حساب هزینه مالی دوره منتهی به ۳۰‏‏/۱۰‏‏/۹۷ منظور گردد.

پیشتر نیز «وامید» خبر از تسویه اصل مطالبات صندوق بازنشستگی، وظیفه، از کار افتادگی، و پس انداز کارکنان بانک‌های ملی و ادغام شده شامل مطالبات سود سهام سال‌های ۹۴ و ۹۵ از طریق تهاتر با واگذاری ترکیبی از سهام «فولاد» و «پارسان» داده بود. بر این اساس ۵۰۰ میلیون سهم فولاد مبارکه به قیمت هر سهم ۵۱۰۸ ریال و ۲۹۶ میلیون سهم گسترش نفت و گاز پارسیان به قیمت هر سهم ۳۷۴۰ ریال از طریق معاملات پایاپای به این سهامدار عمده واگذار شده است که مجموعا رقمی در حدود ۳۶۶٫۱ میلیارد تومان می‌شود.
یادآور می‌شود صندوق بازنشستگی، وظیفه، از کار افتادگی، و پس انداز کارکنان بانک‌های ملی و ادغام شده سهامدار ۱۶٫۶۶ درصدی «وامید» است و پس از بانک سپه به عنوان بزرگترین سهامدار این هلدینگ شناخته می‌شود.

حجم واگذاری این دارایی‌ها در قبال اصل بدهی مذکور بود و قرار شد بابت سود و خسارت تاخیر تادیه باقیمانده سود سهام سال مالی ۹۴ از تاریخ ۱۲‏‏/۰۷‏‏/۹۶ تا زمان پرداخت (۲۵‏‏/۱۰‏‏/۹۷) و خسارت تاخیر تادیه سود سهام سال مالی ۹۵ از تاریخ ۱۶‏‏/۰۴‏‏/۹۷ تا زمان پرداخت (۲۵‏‏/۱۰‏‏/۹۷) با نرخ شاخص بانک مرکزی‌ محاسبه شود. مبلغ این خسارت رقمی در حدود ۳۵٫۴۳ میلیارد تومان است که بر اساس نظر گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید قرار بود مبلغ ۶٫۶۸ میلیارد تومان در سرفصل سود و زیان سنواتی و مبلغ ۲۸٫۷۵ میلیارد تومان باقی مانده نیز به عنوان هزینه های مالی منتهی به ۳۰‏‏/۱۰‏‏/۹۷ محاسبه و منظور شود. اما در تاریخ ۲۵ فروردین ماه و برابر نظر حسابرس و بازرس قانونی شرکت، مقرر شد که کل هزینه به حساب هزینه مالی دوره منتهی به ۳۰‏‏/۱۰‏‏/۹۷ منظور گردد.

منبع: radiosaham.ir

برچسب‌ها