تلگرام نیز به مشکل برخورد کرد!

تلگرام نیز به مشکل برخورد کرد!
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از میهن بلاکچین، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) دستور توقیف اضطراری علیه گروه تلگرام و صادر کننده TON برای فروش توکن ۱.۷ میلیارد دلاری صادر کرد. کمیسیون SEC اواخر روز جمعه اعلام کرد که این درخواست اقدام فوری برای توقیف تلگرام در خصوص فروش یا سایر روش […]

به گزارش سیگنال به نقل از میهن بلاکچین،

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) دستور توقیف اضطراری علیه گروه تلگرام و صادر کننده TON برای فروش توکن ۱.۷ میلیارد دلاری صادر کرد.

کمیسیون SEC اواخر روز جمعه اعلام کرد که این درخواست اقدام فوری برای توقیف تلگرام در خصوص فروش یا سایر روش های توزیع توکن های گرام (Gram) در آمریکا ارائه داده است. شبکه TON برای عرضه در تاریخ ۳۱ اکتبر برنامه ریزی شده است.

تلگرام ۲.۹ میلیارد توکن گرام را با تخفیف با ۱۷۱ خریدار اولیه در سراسر جهان فروخته است. این موضوع به معنای فروش بیش از ۱ میلیارد توکن گرام به سرمایه گذاران آمریکایی است. هرچند کمیسیون SEC مدعی است که تلگرام عرضه یا فروش خود را ثبت نکرده است.

استفانی آواکیان یکی از رییس های بخش اعمال قوانین حقوقی کمیسیون SEC در این بیانیه گفت که اقدام فوری به منظور جلوگیری از سرازیر شدن توکن های دیجیتال تلگرام به آمریکا است که به نظر ما به طور غیرقانونی فروخته شده است.

وی گفت که تلگرام نتوانسته است اطلاعات مناسبی در خصوص توکن گرام و برنامه های خود به سرمایه گذاران ارائه دهد.

استیون پیکین همکار آواکیان افزود:

ما بیان کرده ایم که صادرکنندگان نمی‌توانند صرفا با برچسب زدن بر روی محصول خود به عنوان ارز دیجیتال یا توکن دیجیتال از قوانین فدرال اوراق بهادار اجتناب کنند. تلگرام در صدد بهره بردن از مزایای عرضه عمومی می‌باشد بدون آنکه با مسئولیت های شفاف سازی که سال ها در این عرصه وجود دارد و برای محافظت از سرمایه گذاری عموم مردم طراحی شده است هماهنگ و هم راستا شود.

پروژه بلندمدت

تلگرام بیش از یک سال است که در حال توسعه پروژه بلاک چین TON می‌باشد و شایعه شده که عرضه اولیه کوین آن نیز در ژانویه ۲۰۱۸ انجام شده است. منابع نزدیک به این پروژه بعدها به کوین دسک گفتند که این پلتفرم پیام‌رسانی به دنبال کسب سرمایه ۶۰۰ میلیون دلاری در پیش فروش و ۷۰۰ میلیون دیگر از طریق عرضه عمومی می‌باشد.

سرانجام تلگرام در فرم D شفافیت ارائه شده به کمیسیون SEC در مارس ۲۰۱۸ مدعی شد که ۱.۷ میلیارد دلار سرمایه جذب کرده است.

تلگرام در خصوص اقدامات توسعه خود بسیار مخفیانه و با پنهانکاری عمل کرده و فقط کد شبکه را در ماه گذشته منتشر کرده است. تلگرام تا ماه جاری و پس از ارسال ایمیل به سرمایه گذاران مبنی بر تایید عرضه اواخر اکتبر و سپس به روزرسانی قوانین و مقررات، حتی به صورت عمومی تایید نکرده بود که بر روی TON کار می‌کند.

علیرغم این نکته که توکن گرام هنوز فعال نشده و در دسترس قرار نگرفته است، اما بازار ثانویه ارزهای دیجیتال از هم اکنون با تقاضای بسیار زیادی مواجه شده است، به طوری که صرافی های کوچک ارز دیجیتال و میزهای معاملاتی فرابورس، قول ارائه این توکن پس از صدور را داده اند.

صرافی ارز دیجیتال کوین بیس نیز پشتیبانی تصدی برای توکن های گرام پس از صدور آنها را اعلام کرده است.

اقدام فوری کمیسیون SEC در روز جمعه چند روز پس از رسیدگی به پرونده block.one بوده است. Block.one شرکت مسئول پروژه EOSIO و توکن EOS می‌باشد. اگرچه Block.one توانست ۴ میلیارد دلار سرمایه جذب کند، اما کمیسیون SEC فقط ۲۴ میلیون جریمه به این شرکت اختصاص داد و از این شرکت درخواست نکرد که EOS را به عنوان اوراق بهادار ثبت کند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.