تقسیم سود 45 تومانی در مجمع «تاصیکو»

تقسیم سود 45 تومانی در مجمع «تاصیکو»
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از دنیای اقتصاد، در این مجمع غلامرضا سلیمانی مدیرعامل سرمایه‌گذاری صدرتامین با ارایه گزارش عملکرد سال مالی منتهی به اردیبهشت ۹۸ از تحقق ۵ هزار و ۹۲۴ میلیارد و ۵۱۱ میلیون ریال سود خالص در صورت‌های مالی شرکت خبر داد که این رقم در صورت‌های تلفیقی گروه بالغ‌بر ۱۱ […]

به گزارش سیگنال به نقل از دنیای اقتصاد، در این مجمع غلامرضا سلیمانی مدیرعامل سرمایه‌گذاری صدرتامین با ارایه گزارش عملکرد سال مالی منتهی به اردیبهشت ۹۸ از تحقق ۵ هزار و ۹۲۴ میلیارد و ۵۱۱ میلیون ریال سود خالص در صورت‌های مالی شرکت خبر داد که این رقم در صورت‌های تلفیقی گروه بالغ‌بر ۱۱ هزار و ۸۸۴ میلیارد و ۵۵۱ میلیون ریال بود. بر این اساس سود محقق شده هر سهم براساس سود تلفیقی ۵۵۰ ریال و برای شرکت اصلی ۲۹۶ ریال بود.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، وی با اشاره به عملکرد ۳ ماهه امسال در شرکت‌های زیر مجموعه تاکید کرد: «تاصیکو» در ۱۲ شرکت دارای سهام مدیریتی و در ۱۳ شرکت سهام غیرمدیریتی دارد که بیشتر انها در سال جاری عملکرد مناسبی داشته‌اند که موجب شده سود خالص «تاصیکو» در دوره سه ماه امسال با ۲۴۲ درصد افزایش همراه باشد و در دوره سه ماهه توانستیم ۳۶ درصد از بودجه پیش‌بینی شده را محقق کنیم. سلیمانی با تاکید بر اینکه در راستای سیاست‌گذاری‌های شستا، در ۶ ماهه عملکرد بهتری را شاهد خواهیم بود، ادامه داد: برنامه ما در شرکت‌هایی که سهام غیرمدیریتی داریم ارتقا و بهینه‌سازی پرتفو است و در شرکت‌هایی که سهام مدیریتی داریم به‌دنبال افزایش بهره‌وری و شفافیت برای رسیدن به عملکرد و سوداوری بالاتر هستیم. مدیرعامل صدرتامین از عرضه دو شرکت زغال‌سنگ پرورده طبس و صنایع سرام ارا در بازار سرمایه خبر داد که براساس برنامه‌ریزی‌ها تا اذرماه محقق خواهد شد.

سلیمانی در ادامه در پاسخ به سوالات سهامداران درخصوص قیمت‌گذاری محصولات شرکت معدنی املاح گفت: مطابق ضوابط وزارت صمت در این خصوص عمل کرده و با رایزنی‌های صورت گرفته توانستیم اولین محموله از محصولات معدنی املاح را در بورس کالا عرضه کنیم تا با روند ملایمی قیمت‌ها را به قیمت واقعی برسانیم اما در عین حال باید برای تنظیم بازار مطابق دستورالعمل‌های نرخ‌گذاری هم عمل کنیم. این در حالی است که برنامه ما این است که با افزایش ظرفیت تولید بتوانیم بخش صادراتی را تقویت کرده و محصولات را با قیمت‌های جهانی در این بازار‌ها عرضه کنیم.

وی درخصوص طرح کاشی الوند نیز گفت: در این شرکت پروژه اصلاح و بهبود در خط تولید انجام شده و با توجه به کشش بازار کاشی‌های با ابعاد بزرگ تولید شده که هم در بازار داخل طرفدار دارد و هم برای بازار‌های صادراتی در حال بازاریابی هستیم.

وی در ادامه درخصوص طرح معدن طلا در کردستان نیز با اشاره به موضوعات زیست‌محیطی پروژه گفت: به‌دلیل شیب زیادی که محل این معدن دارد و مخاطراتی که ممکن است در عملیات فراوری وجود داشته باشد رایزنی‌های ما با سازمان محیط‌زیست ادامه دارد و امیدواریم که با تکنولوژی طراحی شده و اطمینان از کاهش مخاطرات احتمالی مجوزهای لازم را دریافت کنیم. ضمن اینکه پروژه جایگزین در قالب یک شرکت دانش‌بنیان تعریف شده و در‌صورتی‌که نتوانیم برای این معدن که ظرفیتی حدود ۱۷ تن پیش‌بینی شده مجوز بگیریم طرح شرکت دانش‌بنیان را اغاز خواهیم کرد.

سلیمانی ادامه داد: پروژه شرکت خاک چینی ایران با کنسرسیوم ماشین‌الات داخلی در حال انجام است و در خردادماه ۹۹ به بهره‌برداری خواهد رسید؛ این در حالی است که صادرات این شرکت و شناسایی بازار‌های جدید در شرایط خوبی است و ۷۰ درصد برنامه سال ۹۸ خود را محقق کرده است. بهروز خالق، رییس مجمع نیز در ادامه با اشاره به اینکه «تاصیکو» یکی از سهام ارزشمند در پرتفوی شستا است، گفت: از طریق صبا تامین فرایند بازارگردانی در «تاصیکو» در گذر زمان تقویت خواهد شد اما در نهایت عرضه و تقاضا قیمت سهم را تعیین می‌کند؛ ضمن اینکه برنامه اصلاح پرتفوی «تاصیکو» را در دستور کارداریم تا بتوانیم با خروج از برخی شرکت‌ها در صنایع پربازده‌تر متمرکز شویم. وی همچنین با بیان اینکه افزایش سرمایه در ۴ شرکت زیرمجموعه تاصیکو در جریان است، گفت: برای تعیین تکلیف مطالبات در بخشی از سهام زیرمجموعه برنامه افزایش سرمایه در این شرکت‌ها را دنبال می‌کنیم؛ ضمن اینکه گزارش توجیهی افزایش سرمایه در «تاصیکو» در حال تهیه است و اگر به جمع‌‌بندی برسیم، افزایش سرمایه صدرتامین هم پیگیری خواهد شد. در پایان مجمع با وجود پیشنهاد تقسیم ۲۰۰ ریالی از سوی هیات‌مدیره، اما مجمع با موافقت اکثریت سهامداران ۴۵۰ ریال سود نقدی تقسیم کرد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها