تغییرات تولید «فاسمین» در فروردین ماه

تغییرات تولید «فاسمین» در فروردین ماه
خلاصه اخبار

تولید شمش روی شرکت کالسیمین در فروردین سال جاری نسبت به اسفند سال قبل با کاهش ۶۴ درصدی همراه است. در حالی که قیمت جهانی سرب و روی در سه ماه اخیر به‌طور متوسط حول و حوش ۲ هزار و ۷۶۰ دلار است، تولیدات این شرکت در فروردین با کاهش ۹۷ درصدی مقدار فروش شمش روی و عدم فروش کنسانتره سرب مواجه بود.

به گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، کالسیمین در اسفند سال قبل ۴ هزار و ۲۹۴ تن شمش روی تولید کرده که این رقم در فروردین ماه امسال به یک هزار و ۵۳۴ تن کاهش یافته است. همچنین در اسفندماه ۹۷ معادل ۹۲۲ تن کنسانتره سرب تولید کرده که در فروردین ماه تولید این محصول به ۲۹۱ تن (معادل ۶۸ درصد) کاهش پیدا کرده است.

کل مبلغ فروش کالسیمین در فروردین از فروش محصولات شمش روی، کنسانتره روی خام، کنسانتره سرب و کنسانتره روی پخته در مجموع ۴۰ میلیارد و ۷۶۶ میلیون ریال است که بیشتر آن مربوط به شمش روی معادل ۴/ ۳۴ میلیارد ریال است.این در حالی است که در اسفند رقم کل فروش بیش از یک هزار و ۲۸۳ میلیارد و ۸۱۷ میلیون ریال اعلام شده است. یادآور می‌شود که قیمت‌های فروش در فروردین امسال نسبت به اسفندماه سال قبل ۲۵ درصد رشد نشان می‌دهد.

کالسیمین طی سال ۹۷ معادل ۳۱ هزار و ۶۱۸ تن شمش روی و ۵ هزار و ۲۳۱ تن کنسانتره سرب تولید کرد که فروش هر یک با احتساب قیمت‌های جهانی سرب و روی معادل ۴هزار و ۱۹۷ میلیارد و ۶۹۵ میلیون ریال و معادل ۴۵۹ میلیارد و ۸۲۸ میلیون ریال گزارش شده است.

منبع: radiosaham.ir

برچسب‌ها