دیشب در جلسه فدرال رزرو آمریکا چه گذشت؟

دیشب در جلسه فدرال رزرو آمریکا چه گذشت؟
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبعد از نشست تعیین نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا، همه نگاه‌ها به نشست تعیین نرخ بهره بانک مرکزی انگلستان خواهد بود. فردا هم نشست تعیین نرخ بهره ژاپن را در پیش داریم. بازار می‌خواهد بداند که آیا سایر بانک‌های مرکزی بزرگ دنیا هم مثل فدرال رزرو به آینده نگاه می‌کنند یا خیر؟ دلار آمریکا […]

بعد از نشست تعیین نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا، همه نگاه‌ها به نشست تعیین نرخ بهره بانک مرکزی انگلستان خواهد بود. فردا هم نشست تعیین نرخ بهره ژاپن را در پیش داریم. بازار می‌خواهد بداند که آیا سایر بانک‌های مرکزی بزرگ دنیا هم مثل فدرال رزرو به آینده نگاه می‌کنند یا خیر؟

دلار آمریکا در واکنش به نشست تعیین نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا سقوط کرد و شاخص‌های سهام آمریکا هم رشد کردند. تضعیف ارزش دلار آمریکا و رشد شاخص‌های سهام جهانی ادامه دارد. قیمت اونس طلای جهانی هم در واکنش به تضعیف ارزش دلار آمریکا جهش کرده و در اطراف ۱۷۵۰ دلار در نوسان است.

به طور خلاصه نشست دیروز فدرال رزرو آمریکا نشان داد که اکثر اعضای فدرال رزرو با افزایش نرخ بهره تا سال ۲۰۲۳ مخالف هستند. بانک مرکزی آمریکا با رشد سریع تورم هم مشکلی ندارد، چون‌که از نظر فدرال رزرو، رشد سریع تورم در سال ۲۰۲۱ موقتی است. فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره به رشد قابل توجه شاخص‌های اقتصادی نیاز دارد. این یعنی فدرال رزرو در چند سال آینده به سیاست‌های انبساطی خود ادامه خواهد داد و به فکر افزایش نرخ بهره نیست و هیچ نگرانی و ترسی هم از رشد سریع تورم و نرخ بازدهی اوراق خزانه‌داری ندارد.

اخبار تقویم اقتصادی روز:

امروز همه نگاه ها به نشست تعیین نرخ بهره بانک مرکزی انگلستان خواهد بود.