تعیین تکلیف بزرگترین بدهی ITMC با نظام بانکی

تعیین تکلیف بزرگترین بدهی ITMC با نظام بانکی
خلاصه اخبار

مدیرعامل شرکت کارخانجات مخابراتی ایران (ITMC) با اشاره به کاهش مشکلات این شرکت از تعیین تکلیف بزرگ‌ترین بدهی به نظام بانکی و نوسازی خطوط تولید این مجموعه تولیدی خبر داد.

به گزارش سیگنال به نقل از TSEpress، عبدالرضا رضوانی در تشریح عملکرد سال گذشته و معرفی برنامه های امسال شرکت کارخانجات مخابراتی ایران (ITMC) به قدمت ۵۰ ساله این مجموعه اشاره کرد و گفت: این شرکت تا ابتدای دهه ۸۰ عملکرد مناسبی داشت و بعد از آن مشکلاتی به وجود آمد و شرکت با بدهی های بسیاری مواجه شد.

وی یکی از دلایل این مشکلات را تطبیق نیافتن شرکت با فناوری های روز عنوان کرد و افزود: بر همین اساس شرکت کارخانجات مخابراتی ایران بازار بزرگ خود را در حوزه ICT از دست داد. رضوانی با اشاره به اینکه این شرکت از سال ۸۳ در بورس پذیرفته شده است، بیان داشت: در سال ۸۵ نیز ۳۵ درصد سهام این شرکت در قالب سهام عدالت واگذار شده و وزارت ارتباطات به نمایندگی از دولت مدیریت این سهام را به عهده دارد.


شرکت ITMC با فناوری های روز دنیا هماهنگ می شود

مدیر عامل شرکت کارخانجات مخابراتی ایران به بدهی ۲۴۰ میلیارد تومانی این شرکت به بانک تجارت اشاره کرد و گفت: این بدهی که از سال ۸۴ در شرکت ایجاد شده بود با مذاکرات چندین ماهه با اعضای هیات مدیره سابق و فعلی این بانک، بخشی از سود این بدهی کاهش یافت و برای پرداخت اقساطی بقیه آن نیز توافقاتی صورت گرفت. وی با بیان اینکه با کاهش مشکلات مربوط به بدهی ها، رونق در شرکت ITMC آغاز شد، افزود: در این زمان فرصتی برای شرکت ایجاد شد تا بتواند خود را با شرایط و فناوری های روز دنیا هماهنگ کند. رضوانی، بدهی به بانک های صنعت و معدن و اقتصاد نوین را از دیگر مشکلات کارخانجات مخابراتی ایران عنوان کرد و گفت: با مذاکراتی که با مدیرعامل بانک صنعت و معدن انجام شد به توافقاتی برای پرداخت بدهی رسیدیم ولی برای پرداخت بدهی بانک اقتصاد نوین به دلایل مختلف تاکنون توافقی حاصل نشده است.

تعیین تکلیف بزرگترین بدهی ITMC با نظام بانکی


تهاتر بدهی ها یکی از راههای مدیریت هزینه ها است

وی مدیریت هزینه های مالی شرکت را یکی از برنامه های در دست اقدام بیان کرد و افزود: تهاتر بدهی ها به عنوان یکی از راه های مدیریت هزینه ها در دست اقدام است. رضوانی با انتقاد از سود بالای تسهیلات بانکی، گفت: سود ۱۸ درصد برای تولید کشور سم است و حتی اگر شرکت در بهترین حالت تولید و سود دهی باشد باز هم عملا برای بانکها کار می کند و با توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی نظام بانکی باید اصلاح شود. وی با اشاره به اینکه در ابتدای حضور خود، شرکت با تفکرات دولتی اداره می شد، افزود: هزینه های جاری شرکت به شدت بالا بود و درآمدهای عملیاتی کاهش داشت و برای اینکه شرکت چابک شود و با تفکرات جدیدی ادامه مسیر دهد، نیاز به زمان داریم، تا کارکنان شرکت بدانند که به عنوان یک شرکت خصوصی در حال فعالیت هستیم. مدیرعامل شرکت کارخانجات مخابراتی ایران با اعلام اینکه این شرکت برنده مناقصه بزرگ تجهیزات پاور همراه اول شده است، گفت: ارزش این پروژه ۸۳ میلیارد تومان و زمان اجرای آن نیز ۹ ماه است. وی افزود: بر اساس قرارداد همراه اول برای تجهیز امکانات این شرکت بخشی از محصولات به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان و خوزستان ارسال شده است. مدیر عامل شرکت مخابراتی ایران از نوسازی خطوط تولید این شرکت خبر داد و گفت: به واسطه قرارداد همراه اول در حال افزایش ظرفیت تولید و توسعه زیرساخت شرکت ITMC هستیم.


ITMC به عنوان بزرگترین شرکت دانش بنیان کشور معرفی شده است

وی افزود: بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت کارخانجات مخابراتی ایران به عنوان بزرگترین شرکت دانش بنیان کشور شناخته می شود در حوزه تجهیزات پاور در سطح محصولات صادراتی تولید می کند. رضوانی با اشاره به رویکرد جدید شرکت ITMC در تولید تجهیزات جدید حوزه ICT، گفت: در حوزه اینترنت اشیا محصول دانش بنیان سامانه برنامه ریزی آبیاری هوشمند که تا ۳۵ درصد باعث کاهش استفاده از آب می شود تولید شده و در مراحل پایلوت است و در مرحله بعد در استان فارس اجرا می شود. رضوانی تاکید کرد: قابلیت سامانه برنامه ریزی آبیاری هوشمند در هیچ یک از محصولات ایرانی وجود ندارد و این محصول در ابعاد بین المللی هم حرفی برای گفتن دارد. وی افزود: شرکت ITMC به دلیل تولید و عرضه سامانه برنامه ریزی آبیاری هوشمند به عنوان چهره آب سال ایران در عرصه فناوری معرفی شد.

مدیر عامل شرکت ITMC سامانه خودکار هواشناسی را یکی دیگر از تولیدات دانش بنیان شرکت کارخانجات مخابراتی در حوزه اینترنت اشیا معرفی کرد و افزود: تعداد ۵۰ عدد از این سامانه به سازمان هواشناسی کشور فروخته شده و در حال فعالیت است. وی با انتقاد از فضای ناسالم رقابت در کشور، افزود: ما فعالان این حوزه باید یاد بگیریم که در حالی که با هم رقابت می کنیم به یکدیگر احترام بگذاریم و در موقعیت هایی بتوانیم منافع مشترک داشته باشیم و از سندیکای مخابرات ایران درخواست داریم که با رقابت ناسالم در این حوزه برخورد کند.


شرکت ITMC چهارده هزار و ۸۰۰ سهامدار دارد

مدیر عامل شرکت کارخانجات مخابراتی ایران، آمار سهامداران حقیقی و حقوقی این شرکت را ۱۴ هزار و ۸۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: این شرکت به عنوان تنها شرکت سهامی عام سندیکای مخابرات ایران متعهد به حفظ منافع سهامداران خود است و در عین حال برای یک رقابت سالم با بقیه فعالان این حوزه تلاش می کند. رضوانی با اشاره به اینکه کارخانجات مخابراتی ایران از چندین مجموعه دیگر تشکیل شده است، گفت: دانشگاه علمی کاربردی ITMC به عنوان یکی از زیرمجموعه های این شرکت بیش از ۶۲۰ دانشجو در ۱۴ رشته تخصصی در مقاطع کاردانی و کارشناسی دارد که این دانشگاه در سال ۹۶ به عنوان برترین دانشگاه جامع علمی و کاربردی معرفی شده است.


شرکت ITMC به عنوان واحد نمونه کشوری معرفی شد

وی باشگاه ورزشی، درمانگاه، آزمایشگاه و داروخانه و تعاونی مصرف و مسکن را از دیگر امکانات و مجموعه های شرکت کارخانجات مخابراتی ایران معرفی کرد. وی با یادآوری اینکه سال ۹۸ به عنوان سال «رونق تولید» نامگذاری شده است، افزود: درصورت حمایت، شرکت ITMC با جهت گیرها و ریل گذاری هایی که از سال گذشته آغاز شده می تواند امسال به عنوان پرچمدار تولید در استان فارس شناخته شود. رضوانی با اشاره به فعالیت مرکز رشد ITMC و حضور شرکت های مختلف در این مرکز، گفت: این مرکز از طریق دانشگاه علمی کاربردی ITMC ایجاد شده است.

وی از معرفی شرکت کارخانجات مخابراتی به عنوان واحد نمونه کشوری خبر داد و افزود: این عنوان که برای نخستین بار به دست آمده مسئولیت ما را در این حوزه سنگین تر می کند.

منبع: tsepress.com

برچسب‌ها