تعهد شرکت عمران شهرهای جدید برای احداث ۶۰۸ هزار واحد مسکونی

تعهد شرکت عمران شهرهای جدید برای احداث ۶۰۸ هزار واحد مسکونی

به گزارش سیگنال به نقل از هیبنا،

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه، علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در خصوص برنامه‌های آن شرکت در اجرای طرح نهضت ملی مسکن توضیحاتی را ارایه کرد.

احداث 608 هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی در دولت سیزدهم

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تعهد شرکت عمران شهرهای جدید در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم 608 هزار واحد مسکونی است، گفت: برای احداث 608 هزار واحد مسکن طرح نهضت ملی بالغ بر 14 هزار هکتار زمین مورد نیاز است که در حال رایزنی برای تامین آن و آماده سازی هستیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید افزود: تاکنون اراضی بالغ بر 250 هزار واحد پیش‌بینی و مکان‌یابی شده است. سایر برنامه‌ها در حوزه مکان‌یابی و شناسایی اراضی بیشتر برای انجام تعهد شرکت عمران شهرهای جدید در طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار قرار دارد. همچنین کار مطالعاتی و کارشناسی الحاق اراضی جدید به بافت‌های شهری نیز در برنامه قرار دارد.

جعفری توضیح داد: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن و ایجاد شرایط مطلوب زندگی برای شهروندان، موضوع ایجاد شهرک‌های جدید و آماده‌سازی آن‌ها نیز در برنامه قرار دارد. بدین‌منظور در شرکت عمران شهرهای جدید در تلاش هستیم تا ظرفیت جدیدی با ایجاد شهرک‌های مسکونی برای تولید مسکن در کشور ایجاد شود. در ایجاد شهرک‌های جدید تامین سرانه‌های خدماتی موردنیاز برای زندگی شهری نیز مورد تاکید قرار دارد.

اجرای 250 هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید در مرحله انتخاب پیمانکار

وی در پاسخ به این پرسش که چه تعداد واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن اجرایی و عملیاتی شده است؟ توضیح داد: شرکت عمران شهرهای جدید آمادگی دارد تا پایان سال جاری250 هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن را وارد فاز اجرا کند که برای این تعداد واحد مسکونی در مرحله انعقاد قرارداد و انتخاب پیمانکار هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با تاکید وزیر راه و شهرسازی در صدد هستیم تا 250 هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن تا پایان سال وارد فاز اجرا شود.

جعفری ادامه داد: برای مابقی تعهدات که حدود 400 هزار واحد است، انجام مطالعات و اخذ مصوبات برای الحاق و تغییر کاربری و تعریف شهرک‌های جدید تا پایان سال کارسازی خواهد شد و برای اجرای پروژه از سال جدید اقدام می‌شود.