تعلیق چهار نماد طی یک روز/ «وامید» از جزئیات نقل و انتقال یک دارایی گفت

تعلیق چهار نماد طی یک روز/ «وامید» از جزئیات نقل و انتقال یک دارایی گفت
خلاصه اخبار

همزمان با ثبت رشد هزار و ۵۱۰ واحدی به عنوان عملکرد روزانه بورس تهران پیام‌های ناظران بورس و فرابورس، ۹ نماد متوقف و ۹ نماد دیگر بازگشایی شدند، چهار نماد نیز تعلیق شدند.

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین – محمد امین خدابخش؛ شاخص بورس تهران در نخستین روز هفته موفق به فتح مجدد کانال 205 هزار و واحدی شد و توانست با ثبت بازدهی 0.74 درصدی خود را به سطح 205 هزار و 287 واحدی برساند. بازدهی یاد شده که به سبب رشد هزار و 510 واحدی نماگر اصلی بازار میسر شد بیش از هر چیز تحت تاثیر رشد قیمت در نمادهای «کچاد»، «رمپنا» و «کگل» روی داد.

همزمان با ثبت این رشد به عنوان عملکرد روزانه بورس تهران پیام‌های ناظران بورس و فرابورس، 9 نماد متوقف و 9 نماد دیگر بازگشایی شدند، چهار نماد نیز تعلیق شدند. در این روز «وامید» از چند و چون انتقال یک دارایی گفت و «ثتران» از جزئیات قرار داد عقد شده در مورد ساخت و بهره برداری از یک پروژه مسکونی خبر داد.

«وامید» و نقل و انتقال یک دارایی: نماد معاملاتی شرکت مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با توجه به افشای اطلاعات در خصوص انتقال شش دانگ عرصه و اعیان و تمامی ملحقات، امتیازات، منافع متصوره، محققه، عینیه، فرضیه و محتمله طرف اول در ملک موسوم به گلبرگ، متوقف شد.

شرکت اعلام کرد که ارزش دفتری این دارایی 65 میلیارد و 612 میلیون تومان بوده و ارزش این قرار داد 96 میلیارد تومان است که با شرکت توسعه تجارت زرین پرشیا امید منعقد شده است. گفتنی است تاریخ انتقال این دارایی دوم خرداد سال جاری بوده و ارزش دفتری دارایی انتقالی نسبت به کل دارایی های شرکت 24 درصد است.

توضیحات «ثتران» در خصوص قرار داد عقد شده: نخستین نماد معاملاتی متوقف شده امروز در فرابورس به شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران (ثتران) تعلق داشت.
دلیل توقف «ثتران» لزوم اطلاع رسانی در مورد قرارداد ساخت و آماده بهره برداری نمودن پروژه های مسکونی و تجاری مسکونی و آماده سازی مطابق نقشه ها و جزئیات اجرایی و طراحی و آماده سازی ره باغ بود که قرارداد آن در تاریخ 25 فروردین ماه سال جاری منعقد شده است.

تعلیق چهار نماد طی یک روز/ «وامید» از جزئیات نقل و انتقال یک دارایی گفت


به موجب ان چه که شرکت در متن شفاف سازی درج کرده است آورده شرکت در این قرارداد هزینه عملیات ساخت به همراه محوطه سازی و اجرای دیوار محوطه ، انجام آماده سازی مربوطه مطابق با نقشه ها و جزئیات اجرایی ، طراحی و تهیه نقشه ها و هزینه های نظام مهندسی تجهیز کارگاه و آزمایشات مصالح و بتن و انجام آماده سازی مطابق نقشه ها و جزئیات اجرایی پروژه مسکونی به مساحت نا خالص 129 هزار و 840 مترمربع و پروژه تجاری مسکونی به مساحت ناخالص 49 هزار و 963 مترمربع به انضمام طراحی و اجرای ره باغ براساس طرح مصوب مرکز شهر و مطابق با نقشه ها و جزئیات اجرایی کل مبلغ آورده شرکت به میزان 545 میلیارد و 713 میلیون تومان است. گفتنی است مبلغ این قرار داد 696 میلیارد تومان بوده و طرف معامله آن شرکت عمران شهر جدید اندیشه است.

«فنفت» متوقف شد: نماد معاملاتی شرکت صنایع تجهیزات نفت که در فرابورس تحت عنوان «فنفت» موردمعامله قرار می‌گیرد به دلیل لزوم ارائه اطلاعت در خصوص فروش زمین شرکت واقع در مشهد، متوقف شد.

بر این اساس شرکت اعلام کرده است که پیرو مذاکرات انجام شده جهت فروش زمین مشهد شرکت واقع در مشهد فروش دارایی مذکور به مبلغ 5.5 میلیارد تومان انجام شده و پس از کسر هزینه های نقل و انتقال و قیمت تمام شده به حدود سه میلیارد تومان سود غیر عملیاتی در دفاتر ثبت شده است.

«وهور» مزایده برگزار می‌کند: دیگر نماد متوقف شده طی روز جاری که به شفافذ سازی ملزم بود به شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور تعلق داشت. این شرکت اعلام کرد که در نظر دارد دو واحد آپارتمان را واقع در منطقه نیاوران تهران به فروش برساند.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

تعلیق چهار نماد طی یک روز/ «وامید» از جزئیات نقل و انتقال یک دارایی گفت


منبع : eghtesadonline.com

برچسب‌ها