تعرفه برق استخراج کنندگان ارز دیجیتال در ایران مشخص شد

تعرفه برق استخراج کنندگان ارز دیجیتال در ایران مشخص شد
خلاصه اخبار

به گزارش روزنامه‌ اقتصادی Financial Tribune (چاپ ایران)، کمیسیون اقتصادی کشور پس از بررسی های بسیار تعرفه برق استخراج کنندگان ارز دیجیتال را مشخص نمود.

به گفته‌ همایون حائری، معاون وزیر نیرو، طرح تعرفه‌ برق استخراج‌کنندگان رمزارز تکمیل شده است و در انتظار تصویب هیئت دولت است. هرچند حائری توضیحی در خصوص تعرفه‌ دقیق این طرح ارائه نداد؛ با این حال اذعان داشت که تعرفه‌ آن بنا بر عوامل بازار از جمله قیمت سوخت در خلیج فارس متغیر خواهد بود.

پیش‌تر علی بخشی، رئیس هیئت مدیره‌ سندیکای صنعت برق کشور، پیشنهاد داده بود که تعرفه‌ برق برای استخراج‌کنندگان رمزارزها 0.07 دلار به ازاری هر کیلووات ساعت باشد. در نتیجۀ یارانه‌های دولتی، قیمت برق در کشور ایران بسیار ارزان است به طوری که در حال حاضر، تعرفه‌ یک کیلووات ساعت برق معادل 0.05 دلار است؛ در حالیکه تعرفه‌ برق حتی در بخش‌های صنعتی و کشاورزی ارزان‌تر از این قیمت است.

پیش از این مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق، اعلام کرده بود که برای استخراج یک بیت‌کوین حدوداً 1,400 دلار یارانه‌ی دولتی هزینه می‌شود. به گزارش فایننشال تریبون، میزان برق مصرفی برای استخراج یک بیت‌کوین، معادل برق مصرفی یک سالِ 24 ساختمان در شهر تهران است.

سرخط خبرهای امروز حول محور بیانه‌ای است که از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران منتشر شده است، در این بیانیه،  عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت که تصویب استخراج رمزارز در دستورکار بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

وی همچنین اظهار داشت تعرفه‌ استخراج رمزارز در ایران باید بر اساس تعرفه‌ی برق صادراتی محاسبه شود.

از این گذشته، امروز جمال ارونقی، معاون فنی و امور گمرکی جمهوری اسلامی ایران، گفت هنوز مجوز واردات دستگاه‌های استخراج رمزارز صادر نشده است. با اینکه طرح تعرفه‌ی برق استخراج‌کنندگان رمزارز تکمیل شده است، اما هنوز در انتظار تصویب از سوی دولت است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.